زمان ثبت نام تمام مقاطع تحصیلی در مدارس استان زنجان اعلام شد

اسماعیلی از شروع ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس دولتی و غیر دولتی دوره ابتدایی خبر داد و گفت: ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم از اول تیر و پایه دهم از هشتم تیرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 16 خرداد ماه ثبت نام دانش آموزان پایه اول در مدارس دولتی و غیر دولتی طبق دستورالعمل ارسالی شروع می شود.

 

علی اسماعیلی ادامه داد : ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از اول تیر ماه و همچنین دانش آموزان  پایه دهم از هشتم تیر ماه شروع خواهد شد .

 

وی تصریح کرد:  ثبت نام میان پایه ها بعد از اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام شده  و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیای آن ها به مدرسه نیست.

 

اسماعیلی با بیان اینکه عدالت آموزشی در تمامی مدارس با جدیت پیگیری می شود، افزود: اولیا نزدیک ترین مدرسه به خانه را در اولویت قراردهند تا مشکلاتی از قبیل تراکم کلاسی ، افت کیفیت آموزشی در برخی از مدارس را شاهد نباشیم .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز داشت : حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان 6 سال تمام است و پس از ثبت نام در مدارس، دانش آموزان جهت سنجش بدو ورود و اخذ تاییدیه از پایگاه مراجعه خواهند کرد

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل نیز با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی یکی از مهم ترین مأموریت های دوره ابتدایی است، گفت: ما با توجه به دوران کرونا و پسا کرونا باید کیفیت آموزش را بالا ببریم تا حداقل دانش آموزان به سطح دوران قبل از کرونا برسند.

 

حسین قاسمی ضمن اشاره به طرح تثبیت و جبران یادگیری خاطر نشان کرد: مدارس در تابستان پیش رو با برگزاری کلاس های جبرانی برای دانش آموزان نیاز به تلاش  و قابل قبول در دروس پایه اقدام کنند و اداره کل نیز بودجه ای را برای انجام هر چه بهتر این  طرح در نظر گرفته است .

 

این مقام مسئول تاکید کرد: پیگیری ثبت نام دانش آموزان بازمانده از تحصیل امری ضروری است ومدیران مدارس باید با حساسیت نسبت به شناسایی افراد بازمانده و دلیل آن اقدام کنند و مستندات خود را به اداره ارائه نمایند.

 

کد خبر 1182874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha