بوی کرمت از هر کوی و برزن می‌آید/ استقبال مردم «درمیان» از کاروان امام هشتم(ع)

دهه کرامت ایام مبارکی است که با میلاد حضرت شمس‌الشموس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و ورود کاروان‌ زیرسایه خورشید به خراسان جنوبی در ﻫﺮ ﮐﻮﯼ ﺑﺮﺯﻥ این دیار ﻋﻄﺮ رضوی به مشام می رسد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ پیر و جوان بدون اعتنا به آفتاب سوزان در تب و تاب دیدار خادمان آستان حضرت دوست هستند. دانه‌های براق عرق، از سر و رویشان سر می‌خورد که چشم‌شان با دیدن ورود کاروان خدام بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و حاملان پرچم متبرک رضوی روشن می شود. امروز شور و التهاب خاصی بر فضای روستای براندود شهرستان درمیان مسلط شده است و عطر و بوی حرم حضرت رضا(ع) استشمام می‌شود. زن و مرد با فرستادن صلوات و بوسیدن پرچم رضوی از راه دور و با قلبی آکنده از عشق به محضر حضرت ثامن الحجج (ع) عرض ادب و سلام می کنند.

 

کوتاه اندیشی است که تصور کنی مردم فقط برای یک پرچم دست از پای نمی شناسد بلکه این همه شوق شور و شعف فقط به خاطر یک چیز است و آن حضور خادمان حضرت رضا(ع) در میان مردم است. امروز مردم روستا با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) همنوا با صدای خادمان رضوی دل‌هایشان راهی حرم سلطان عشق می‌شود و به پنجره فولادش گره می‌خورد.

 

شوق زیارت از راه دور

بعد از ساعتی کاروان زیر سایه خورشید راهی شهر قهستان می شود. اینجا هم مردم با شوق زیارت از راه دور امام مهربانی ها در هیات ابوالفضلی(ع) شهر گرد هم آمده اند و هرکسی با دل های شکسته از امام رضا(ع) چیزی را می خواهد ولی شیرین دعایی که می توانی در این جمع و محفل زمینی اما آسمانی ببینی دعا برای فرج است؛ فرجی است که خود از جنس حضور و از جنس بهشت است.

 

همچنین کاروان زیر سایه خورشید با حضور در منزل خانواده شهید غلامرضا قالیباف ضمن دیدار با پدر و مادر شهید از آنها دلجویی کردند. خدام حرم رضوی در ادامه با حضور در روستای خسروآباد دلهای زن و مرد و عاشقان امام رئوف که هر کدام با یک حاجتی وارد مجلس امام رضا(ع) شده بودند را امام رضایی کردند.

 

مردم در هیات ابوالفضلی(ع) آسیابان شهرستان درمیان هم با اسپند و فرستادن صلوات به استقبال خادمان آمده اند و یکی از خادمان نیز با نوای گرم و دلنشین خود دل های عاشقان را راهی صحن و سرای حرم امام رضا(ع) می کند. هر چقدر بخواهم از وصف لحظه ورود خدام حرم امام رضا (ع) برای شما بگویم حق مطلب ادا نمی‌شود زیرا در لحظه ورود همه مردم با چشمانی اشک‌بار شعر آمده‌ام آمدم‌ای شاه پناهم بده/ خط امانی زِگناهم بده /‌ای حرمت ملجأ درماندگان/ دور مران از درو راهم بده را زمزمه کرده و با دیدن پرچم مرقد این امام جلیل‌القدر اشک می‌ریختند.

 

مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در میان مردم آسیابان با اشاره به اینکه محبت اهل بیت(ع) معجزه است، می گوید: معنویت از جامعه نرفته و امروز مردم معجزه را به رخ عالم می کشند و بعد ۱۴۰۰ سال پرچم سبز رضوی در یک نقطه می آید و مردم آنچنان اشک می ریزند.

 

عصبانیت دشمنان از ارادت مردم به اهل بیت(ع)

حجت الاسلام «محمدمهدی یاوری» می افزاید: اینکه برای امامی که ندیدیم گریه می کنیم یک معجزه است و امروز مردم محب اهل بیت(ع) خادمی از خادمان کوی اهل بیت را تکریم می کنند.

 

وی خاطر نشان می کند که خوش به سعادت مردم که با این پرچم روبرو می شوند و اهل بیت(ع) دوستداران را هیچگاه فراموش نمی کند. این روحانی کاروان زیر سایه خورشید گریزی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب می زند که فرمودند دشمن بداند اگر فکر کردند با شبکه های مجازی امام و اهل بیت(ع) را از دهه نودی ها و هشتادی ها بگیرند اشتباه کردند و امروز در ۳۲ استان کشور ذکر یا امام رضا(ع) جهانی شده است.

 

حجت الاسلام یاوری می گوید: دشمنان با پول نمی توانند محبت اهل بیت(ع) را از ما بگیرند و مردم اگر اعتراضی دارند ربطی به ولایت و امامت و اقتدار نظام ندارد و به جایش عظمت محبت اهل بیت(ع) نشان می دهند.

 

وی تأکید می کند که باید این تصاویر محبت و حضور مردم برای استقبال از پرچم امام رضا(ع) روزی صدبار در فضای مجازی بازنشر دهیم تا چشم دشمنان با دیدن عشق دهه هشتادی و نودی ها به اهل بیت(ع) کور شود و این حضور مردم مشت محکمی به دهان یاوه گویان است.

 

روستای آسفیچ میزبان خدام رضوی

خدام حرم رضوی در ادامه در روستای آسفیچ شهرستان درمیان حضور می یابند. مردم این روستا با دود کردن اسپند و ذکر صلوات، از پرچم متبرک رضوی استقبال خوبی کردند و با تمام وجود و با دل هایی شکسته و مالامال از امید و آرزو؛ خود را به لوای مقدس امام رضا می رساندند و چشمان خویش را با اشک ذوق شستشو می دادند.

 

مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این روستا هم از حسرت تبرک پرچم رضوی می گوید که دو سال به دل مردم مانده بود. وی می افزاید: امروز مردم محبت به اهل بیت(ع) را به میزبانی از پرچم و در محرم و فاطمیه با سینه زنی و حزن و در خانواده با نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت(ع) نشان می دهند.

 


حجت الاسلام به سرود سلام فرمانده اشاره می کند و خاطر نشان می کند که دهه نودی ها در طول دو هفته تومار پول های دشمنان را از صحنه خارج کردند آنها این همه در فضای مجازی خرج کردند اما تیرشان به سنگ خورد و هیچکس برای نوجوانان و جوانان امام رضا(ع) نمی شود. وقتی دشمن به سمت ما فساد می فرستد و به دین ما حمله می کند ما مسلمانان نیز تیر محبت اهل بیت(ع) می فرستیم.
 

 

چشمه ارادت به اهل بیت همیشه جوشان است

آری سالهاست خراسان جنوبی میزبان کاروان زیر سایه خورشید است و خادمان رضوی، این خطه از دیار ایران اسلامی را به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا(ع) و قدوم خدام حرمش متبرک می‌کنند. عشق و ارادت شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت همواره زبان زده خاص و عام بوده است تا جایی که چشمه ارادت آنان به اهل بیت(ع) همیشه جوشان است و پایانی ندارد.

 

 

 

کد خبر 1182890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha