برگزاری همایش تیزهوشان در استان یزد

همایش بزرگ تیزهوشان با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان یزدی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا فاتحی نسب مولف شاخصه های سه گانه هوش در نشست خبری برگزاری همایش تیزهوشان یزد در جمع اصحاب رسانه استان گفت: بر اساس گزارش های یونسکو بزرگترین آسیب کرونا به حوزه آموزش بوده است اما در کنار آن نیز مواهسبی همچون آشنایی مردم با سیستم مجازی بود و این پذیرش در بین مردم بسیار مناسب بوده است.

 

وی افزود: به واسطه کرونا آسیب زیادی به جامعه آموزشی وارد شد زیرا نسلی که قرار نبود تب لت و موبایل در دست باشند خانواده ها ناگذیر شدند که به آنها تب لت و گوشی بدهند تا بتوانند مدرسه خود را در آن ها دنبال کنند.

 

فاتحی نسب بیان کرد: تمامی فعالان عرصه آموزشی معتقدند که آموزش بچه ها دچار آسیب شده و علاوه بر آسیب های فضای مجازی شاهد آسیب های آموزشی و جسمی و بعضا روحی و روانی نیز بودیم.

 

وی گفت: ناگزیر از این اتفاقی که صورت گرفت تلاش شد تا کلید حل و ترمیم این آسیب ها در نخستین قدم شناخت آسیب ها صورت گیرد که مهمترین قدم مهارت روخوانی و درک مطلب بود.

 

این مدرس آموزشی بیان کرد: در گام اول 540 نفر از همکاران در نقاط مختلف سراسر کشور را آموزش دادیم و سعی کردیم که در قالب سلسله نشست ها و کارگاه های روش تدریس ریاضی به درک مطلب دانش آموزان مهارت و یادگیری بپردازیم.

 

فاتحی نسب گفت: وی از تهیه پلتفرمی برای آماده‌سازی معلمان دوره دوم ابتدایی مدارس در جهت ارتقای سطح درک مطلب دانش‌آموزان خبر داد و گفت: امیدواریم با ایجاد این بسته اموزشی در برخی مدارس شاهد راه‌اندازی کلاسهای هوش و مهارت باشیم.

 

فاتحی‌نسب در ادامه نیز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین جهت مهارت‌افزایی معلمان در این خصوص طی ایام کرونا، گفت: خوشبختانه کرونا فرصتی فراهم کرد تا از طریق فضای مجازی بالغ‌ بر ۵۰۰  نفر از همکارانمان در سراسر کشور را بیشتر با این مهارت‌ها آشنا کنیم و امروز نیز در قالب همایشی با حضور ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان یزدی متقاضی ورود به مدارس خاص تلاش داریم آنها را با مهارتهای لازم در این خصوص که شامل هوش کلامی، هوش تصویری و هوش ریاضی است، یاری کنیم.

 

به گفته‌ مولف کتاب‌های سه گانه هوش، مدارس ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) تلاش دارد با شناسایی، تربیت و آموزش دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور، نسل جدیدی از دانشمندان نخبه را به فضاهای علمی و صنعتی کشور وارد کند ولی یکی از مشکلات در این حوزه فقدان این مدارس در ۴۰ درصد از شهرهای کشور و اندک بودن ظرفیت این مدارس است.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه با حضور ۱۹۰ هزار متقاضی و در دوره متوسطه دوم با حضور ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر برگزار خواهد شد که به ترتیب ۱۰ و ۱۳ درصد از متقاضیان پذیرش خواهند شد و بسیاری از دانش اموزان مستعد از ورود به این مددارس باز می مانند.

 

علی محمد عرفانی‌نسب دبیر برگزاری این همایش نیز بیان کرد: با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌هایی مشابه برنامه امروز تلاش داریم ضمن تقویت بنیه دانش آموزان متقاضی ورود به این مدارس با آموزش هوش‌های سه‌گانه، انها را با مقاطع تحصیلی بعدی در انتظار آنها، رشته‌های موجود در دبیرستان دور دوم برای انتخابی هوشمندانه و منطقی براساس توانمندی‌هایشان آشنا کنیم.

 

عرفانی‌نسب هدف از برگزاری این همایش را هل دادن پایانی دانش آموزان با توجه به قرار گرفتن در آستانه آزمون ذکر کرد و گفت: امیدواریم دانش اموزان با تسلط کافی در این آزمون شرکت کنند و موفق به ورود به این مدارس شوند.

 

وی به ظرفیتها و استعدادهای دانش اموزی در استان و کشورمان اشاره و تاکید کرد: نباید اهتمام مسئولان آموزش و پرورش تنها مختص کنکور سراسری باشد، بلکه باید به پتانسیل دانش اموزی در سطوح ابتدایی و متوسطه نیز توجه داشته باشند و این مهم با شناسایی، تربیت و آموزش دانش‌آموزان نخبه در قالب مدارس سمپاد محقق خواهد شد.

 

کد خبر 1182902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha