لزوم احیای قانون گمرکی برای معافیت واردات ماشین ‌آلات و تجهیزات تولیدی

رازقی گفت: احیای قانون گمرکی برای معافیت واردات ماشین ‌آلات و تجهیزات تولیدی باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا موجب می شود تا از آسیب دیدن تولید کشور جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (دوشنبه 16 خرداد) در پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: تنها سه دهم درصد تسهیلات بانک‌ ها در سرمایه ‌گذاری پرداخت شده و برای بهبود این رقم و باید به بانک ‌ها فشار آورده شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: در پی پایش کسب و کار استان و تغییر جایگاه فارس از رتبه ۱۳ در پاییز ۹۹ به رتبه سه در زمستان سال 1400 امیدواریم این پایش به سمت بهتر شدن وضعیت استان برود.

وی اضافه کرد: بی ‌ثباتی سیاست‌ ها، دشواری تامین مالی از بانک‌ ها، اخذ مجوزها و موانع اداری و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه مهم ‌ترین موانع کسب و کار در فارس به شمار می روند.

رازقی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی اقدام مطلوبی است اما طراحان آن انتهای مسیر را باید ببینند زیرا در شرایط کنونی، صادرات توجیه‌ ندارد و باید در آینده منتظر قاچاق کالا از خارج کشور باشیم.

وی ادامه داد: برای حل شدن مسئله ارز ترجیحی و چالش های مرتبط با آن به ویژه در حیطه کاری دامداران فارس باید کمیته‌ ای در دفتر معاونت امور اقتصادی تشکیل داده شود.

رازقی تاکید کرد: احیای قانون گمرکی برای معافیت واردات ماشین ‌آلات و تجهیزات تولیدی باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا موجب می شود تا از آسیب دیدن تولید کشور جلوگیری شود.

کد خبر 1182940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha