زیرساخت‌های فرهنگی باید متناسب با جایگاه کردستان باشد

زارعی‌کوشا گفت: زیرساخت‌های فرهنگی کردستان باید متناسب با جایگاه والا و فاخر هنری این استان تعریف و تامین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان ظهر دوشنبه ۱۶ خرداد ماه در بازدید از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مجتمع فجر سنندج، هنرستان هنرهای زیبا و تالار مرکزی این شهرستان اظهار کرد: مجتمع فجر سنندج اگر براساس نیازهای امروز طراحی می‌شد قطعا طراحی بهتری انجام می‌شد و ضروری است تامین اعتبارات لازم برای مرمت و بازنگری در فضا و مکان ارشاد اسلامی مورد توجه باشد.

 

 

وی بیان کرد: امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر هنر این استان باید تامین شود.

 

 

استاندار کردستان امکانات فرهنگی موجود در استان را خوب اما ناکافی عنوان کرد و افزود: لازم است کمیته‌ای برای بازنگری در اولویت‌بندی‌های طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و هنری تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی صحیح بتوان از بسترهای موجود استفاده بهینه کرد.

 

 

زارعی کوشا اضافه کرد: برای سفر آتی رئیس جمهور به کردستان اعتبارات قابل توجهی را برای حوزه فرهنگ و هنر کردستان پبش بینی کرده‌ایم و از اعتبارات استانی نیز به این بخش کمک خواهیم کرد.

 

 

استاندار کردستان در ادامه با انتقاد از طولانی شدن روند احداث و تکمیل تالار فرهنگ سنندج به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان و غرب کشور گفت: عملیات اجرایی تالار فرهنگ سنندج نزدیک به دو دهه است آغاز شده وهنوز تا اتمام راه طولانی را پیش‌رو دارد که به هیچ وجه زیبنده این دیار نیست.

 

 

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در دولت سیزدهم این پروژه مهم و اثرگذار را به بهره‌برداری برسانیم.

 

 

زارعی کوشا پیشرفت فیزیکی تالار فرهنگ سنندج را در حال حاضر ۷۶ درصد عنوان کرد و یادآور شد: در این پروژه تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام و خر ید تجهیزات نیز ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

 

 

وی اعلام کرد: تالار مرکزی سنندج از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی استان و غرب کشور است و ششمین دولتی است که این تالار در حال ساخت است و سعی بر این است که در دولت سیزدهم به اتمام برسد.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: بهترین حمایت از هنرمندان تشکیل فضایی برای کار هنری هنرمندان است و باید فضا برای فعالیت هنری و عرضه هنر هنرمند که بتواند هنر خود را عرضه کند فراهم شود.

 

 

زارعی‌کوشا همچنین در بازدید از هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سنندج اضافه کرد: اولویت هنرستان زیبا محوطه‌سازی است و برآوردهایی برای این موضوع انجام شده که باید تا مهر به اتمام برسد.

 

 

فواد حسینی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در بازدید از این هنرستان اظهار کرد: این پروژه ۱۸ سال راکد بود و دو میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی آن پروژه اختصاص یافت.

 

 

وی بیان کرد: هنرستان زیبا از موفق‌ترین هنرستان‌های سطح کشور است که از سال ۹۵ مشغول به فعالیت شده است و آموزش موسیقی در این هنرستان موجب می‌شود امتیاز شهر خلاق برای سنندج ماندگار بماند.

 

 

حسینی یادآور شد: پیگیریم هنرستان هنر پسران را هم در استان راه‌اندازی کنیم.

 



علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این بازدید اعلام کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۸۳ نفر  از سوی صندوق هنرمندان و نویسندگان استان بیمه شده‌اند.

 

 

وی عنوان کرد: برای افراد بالای 60 سال از کارافتادگی به مبلغ 450 هزار پرداخت می‌شود.

 

 

استاندار کردستان همچنین از بخش دیجیتال مجتمع فجر سنندج بازدید کرد. در این واحد کار فرهنگی در حوزه فناوری انجام می‌گیرد و گروههایی برای آموزش، تولید محتوا و فروش تولیداتی شامل انیمیشن، بازی، نرم افزارهای موبایل انجام می‌شود که هم‌اکنون نیز 24 محصول وارد گوگل پلی شده است.

 

 

بازدید از هنرستان هنرهای زیبا نیز امروز توسط استاندار کردستان انجام شد که این هنرستان از سال ۸۳ تاسیس و در پنج رشته شامل سینما، نمایش، انیمیشن، گرافیک و موسیقی در استان فعالیت می‌کند.

 

 

این هنرستان در حال حاضر ۲۵۰ دانش‌آموز دارد که چند نفر از این دانش‌آموزان سال گذشته توانستند رتبه‌های دو رقمی کنکور هنر سراسری را کسب کنند.

 

 

همچنین کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه موسیقی، سینما، نمایش و مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر افتخارات هنرجویان این هنرستان است.

 

 

خبرگزاری شبستان و ستاد ارتباطات فهما در استان از جمله دیگر بخش‌هایی بود که توسط استاندار کردستان مورد بازدید قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1182957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha