جامعه نیازمند بازخوانی منظومه فکری امام‌ خمینی (ره) است/ علمای شیعه و سنی در مسیر تبیین، جهادگونه عمل کنند

حجت الاسلام دیلم گفت: اگر اندیشه های امام‌ راحل واکاوی و بازخوانی نشود انحراف از افکار و خط امام اتفاق خواهد افتاد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مراوه تپه، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد با تاکید بر جهان تبیین اظهارکرد: قرآن کریم و پیامبران و بزرگان دین برای همین امر آمدند و علما و روحانیون باید در این مسیر جهادگونه حرکت کنند.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گفت: طبق نقل اتدیشمندان، روشنفکران و سیاسیون امام خمینی (ره) شخصیت کم نظیر و بی نظیری در طول تاریخ بود و به عنوان یک مصلح جهانی، انسانیت را مجددا برای ما به ارمغان آورد.

 

وی افزود: حرکت امام خمینی (ره) ثمرات بسیار زیادی داشت و قرآن، دین و معارف دینی را احیا کرد، این شخصیت بزرگوار در همه امور جامعیت کامل داشتند و همه اضداد در وجود ایشان جمع شده بود برای همین شخصیت کم نظیری بودند.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: ما از امام خمینی (ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی یاد می کنیم یعنی کسی که بنیان های فکری حکومت را با تاسی از قرآن کریم و راه و روش پیامبر اسلام (ص) و سیره ائمه اطهار (ع) بنا و آنها را برای جامعه تبیین و تشریح کرد.

 

وی گفت: اسلام می تواند باعث تحول در دنیا و آخرت و مایه سعادتمندی انسان ها خواهد شد به شرطی که همه آنچه در این نسخه شفابخش آمده است را به کار ببندیم. زمانی مکتب اهل بیت(ع) برای انسان ها جنبه سازندگی پیدا می کند که به تمامی دستورات ائمه اطهار (ع) عمل کنیم. اینکه ابتدا با امام جامعه باشین و بعد او را تنها بگذاریم، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی نیز زمانی موفق خواهیم بود که قدم به قدم در کنار دستورات و نگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم و منظومه فکری ایشان را بشناسیم و به آن عمل کنیم. 

 

وی تاکید کرد: اگر این اندیشه ها واکاوی نشود و مورد بازخوانی قرار نگیرد انحراف از افکار و خط امام اتفاق خواهد افتاد. حتی قرآن کریم نیز در چند به این جا به این موضوع اشاره کرده که هرچقدر یک حرکت هویت و اصالت داشته باشد اما اگر تذکر ندهیم و تبیین نکنیم حتما انحراف اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: اگر به درستی روایت‌ نکنیم و اسلام اصیل و ناب را برای مردم روایت نکنیم و اندیشه های امام و رهبری تبیین و تشریح نشود حتما در جنگ روایت ها  شکست خواهیم خورد. دشمن به خوبی می داند که در جنگ نظامی حریف جمهوری اسلامی نیست برای همین وارد جنگ ادراکی و شناختی شده است.

 

 

کد خبر 1183022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha