امام خمینی(ره) منادی وحدت مسلمین جهان بود

لطفی اوز شاهان در کنفرانس «بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ه)» گفت: امام خمینی(ره) منادی وحدت و گفت‌وگوی بین مذاهب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، کنفرانس «بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ه)» با حضور شخصیت‌های فرهنگی، دینی، سیاسی و برخی از اصحاب رسانه ترکیه در استانبول برگزار شد.

محمد نور دوغان، عضو اسبق هیأت علمی دانشگاه استانبول گفت: زندگی متواضعانه امام خمینی(ه) یادآور سیره پیامبر اکرم(ص) بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) به اسلام جان تازه‌ای بخشید. سخنان ایشان در باره وحدت مسلمین و برادری برای دنیای اهل سنت یه تحول بزرگ محسوب می‌شود.

عضو اسبق هیأت علمی دانشگاه استانبول اظهار داشت: من تمام کتاب‌های امام خمینی(ره) را مطالعه کرده‌ام، ایشان از زبان قرآن با مسلمانان صحبت می‌کردند.

لطفی اوز شاهان، عضو هیأت علمی دانشگاه مرمره استانبول نیز در سخنانی، مطرح کرد: امام خمینی(ه) اولین عالمی است که در دنیای اسلام (اهل سنت و شیعه) بر علیه طاغوت و ظالم فریاد می‌کشد و قیام می‌کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) منادی وحدت و گفت‌وگوی بین مذاهب اسلامی بود.

امید آکتاش، یکی از نویسندگان مشهور ترکیه گفت: امام خمینی(ره) یک قهرمان بود و از هیچ کسی غیر از خدا نمی‌ترسید. اندیشه‌های او تأثیر زیادی در جهان اسلام گذاشت.

در ادامه این مراسم، خانم یاسمین چوبان، یکی از محققین مشهور ترکیه، آرسین بای دمیر و موسی دده، نویسنده و شاعر ترکیه در باره حکومت اسلامی، فروتنی امام خمینی(ره) و ولایت فقیه سخن گفتند.

کد خبر 1183088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha