ادامه واکنش های جهانی به اهانت علیه پیامبر(ص) در هند

اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) در هند توسط دو عضو حزب بهاراتیا جاناتا، با واکنش اعتراضی مختلف کشورهای جهان از جمله عربستان، قطر، کویت و ایران مواجه شد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: به دنبال اظهارات توهین آمیز دو عضو حزب بهاراتیا جاناتا در هند علیه پیامبر اسلام (ص)، کشورهای قطر، کویت، مصر، عربستان، عمان و برخی سازمان های اسلامی واکنش نشان دادند و سفیر این کشور را فرا خواندند.

 

اعتراض عمان به اظهارات توهین ‌آمیز علیه پیامبر اسلام (ص)

عمان با محکوم کردن اظهارات توهین ‌آمیز به پیامبر (ص) در هند، تأکید کرد: این اظهارات در خدمت همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان نخواهد بود و افکار عمومی را تحریک خواهد کرد.

 

خلیفه بن علی بن عیسی الحارثی، معاون وزیر امور خارجه عمان در دیدار با سفیر هند در این کشور، اظهارات توهین ‌آمیز یکی از مقامات حزب بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم هند در توهین به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

 

قطر، سفیر هند را احضار کرد

وزارت امور خارجه قطر طی بیانیه ‌ای اعلام کرد: دیباک میتال، سفیر هند در دوحه به وزارتخانه احضار و یادداشت اعتراضی در مورد اظهارات توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم این کشور علیه پیامبر اسلام به وی ابلاغ شده است.

در این بیانیه همچنین آمده، این اظهارات تحقیرآمیز که باعث برانگیختن حساسیت‌های مذهبی می‌شود، توهین به مسلمانان سراسر جهان بوده و نشانه جهل آشکار از نقش محوری دین اسلام در توسعه تمدن ها در سراسر جهان از جمله در هند است.

وزارت امور خارجه قطر از دولت هند خواسته بابت این اظهارات توهین‌آمیز عذرخواهی و آن را محکوم کند.

 

ایران، سفیر هند را احضار کرد

وزارت امور خارجه ایران طی بیانیه ‌ای اعلام کرد: در پی اهانت صورت گرفته در یک برنامه تلویزیونی کشور هند به پیامبر اکرم (ص)، عصر امروز سفیر هند در تهران از سوی مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امورخارجه ایران فراخوانده شد و مراتب اعتراض دولت و مردم ایران در این خصوص به سفیر هند ابلاغ شد.

 

در بیانیه فوق آمده است که سفیر هند در ایران با اظهار تاسف و غیرقابل قبول خواندن هرگونه توهین به پیامبر اسلام، اظهار داشت این موضع حکومت هند که بیشترین احترام را به ادیان قایل است، نبوده و شخص اهانت کننده هیچ سمت دولتی نداشته و فقط جایگاه حزبی داشته و از این جایگاه هم اخراج شده است.

 

سازمان همکاری اسلامی، اهانت به پیامبر (ص) را در هند محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 عضو که خود را صدای جمعی جهان اسلام می‌داند،  هند را به دلیل اظهارات علیه پیامبر اسلام مورد انتقاد قرار داد و از سازمان ملل خواست تا اقدامات لازم را برای رسیدگی به اقدامات مربوط به هدف قرار دادن مسلمانان در هند اتخاذ کند.

 

الازهر، اهانت به پیامبر(ص) را در هند محکوم کرد

الازهر با صدور بیانیه‌ای توهین سخنگوی حزب حاکم هند به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

 

اهانت برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور و سایر نقاط جهان شده و اعتراضات عمومی را در پی داشته است.

 

کویت، سفیر هند را احضار کرد

به دنبال اهانت سخنگوی رسمی حزب حاکم هند به پیامبر (ص)، وزارت خارجه کویت نیز پس از قطر، سفیر آن کشور را احضار کرد.

 

وزارت خارجه کویت سفیر هند را احضار و یادداشت اعتراضی نسبت به اظهارات توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) را تسلیم او کرد.

 

عربستان، اهانت به پیامبر(ص) در هند را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عربستان سعودی طی بیانیه ‌ای اعلام کرد: ما اظهارات توهین‌آمیز سخنگوی حزب «بهاراتیا جاناتا» هند علیه پیامبر اسلام محمد (ص) را محکوم می ‌کنیم.

 

همچنین در این بیانیه، عربستان سعودی بر مخالفت قاطع خود با توهین به نمادهای دین اسلام و همه شخصیت‌ها و نمادهای دیگر ادیان تاکید کرده است.

 

وزارت امور خارجه عربستان سعودی همچنین از اقدام حزب حاکم هند در برکناری این سخنگو استقبال کرد.

کد خبر 1183110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha