افزایش سرانه مطالعه بسترساز  تولید دانش و اقتدار مادی و معنوی کشور است/  ضرورت توجه به محتوای فاخر در تالیف کتاب

حسنی با بیان اینکه تولید محتوای فاخر منجر به قرار گرفتن در مسیر تعالی، پیشرفت و توسعه و تعالی اخلاق و معنویت در جامعه می شود، گفت:کتاب تولید دانش می کند و دانش تولید قدرت، اقتدار و ثروت را چه به لحاظ مادی و معنوی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز(۱۷ خرداد) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با تبریک ایام دهه کرامت، ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع)، اظهار کرد: یاد و نام امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد را گرامی می داریم که ثمره خون این شهیدان در خرداد ۱۳۴۲ در  بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل داد.

 

«محمد سبحان حسنی»  با عرض خیرمقدم به خُدام حرم مطهر رضوی به استان و آئین اختامیه جشنواره کتابخوانی رضوی، یادآور شد: حضور خدام رضوی با پرچم حرم مطهر امام رضا(ع)، استان ایلام را به عطر رضوی عطرآگین کرده است و امروز مردم استان بسیار از این فضای معنوی بسیار خوشحال هستند و به طور قطع این نوانیت به قلب های مردم ما وارد خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: تمام ملت ما علاقه ویژه ای به امام رضا(ع) دارند و خود را نوکر و عاشق این امام همام می دانند و همه هستی خود را از برکت وجود امام  رضا(ع) می دانند، خدا را شاکریم برای این بارگاه نورانی که در کشور ما است و همه صورت ها و نگاه ها به به سمت این بارگاه عظیم و نورانی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز کرد:  امروز برگزیدگان و حاضران در این مجلس عیدی خود را از سفیران امام مهربانی ها که همان حضور پرچم مقدس حرم مطهر رضوی است گرفته اند و این بزرگترین عیدی برای ما و حضار در این مجلس است.

 

حسنی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: سرانه کتابخوانی و مطالعه در کشور باید افزایش یابد، چرا که کتاب تولید دانش می کند و دانش تولید قدرت، اقتدار و ثروت را چه به لحاظ مادی و معنوی به دنبال خواهد داشت و بستری برای توسعه و پیشرفت کشور است.

 

وی با تاکید بر اینکه در کنار مطالعه، معرفی کتاب خوب و محتوای فاخر بسیار تاثیرگذار است، ابراز کرد: تولید محتوای فاخر بسیار مهم و ارزشمند است که  دانش بتواند منجر به قرار گرفتن در مسیر تعالی، پیشرفت و توسعه و تعالی اخلاق و معنویت در جامعه شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام  با تقدیر از باز برگزیدگان و دست اندرکاران این جشنواره، خاطرنشان کرد: اینکه این جشنواره قریب  ۱۴ هزار  و۵۰۰ نفر شرکت کننده و ۲۲۰  نفر برگزیده، نشان از علاقه مندی دوستداران کتاب در این حوزه و تلاش های عزیزان در این زمینه در راستای ترغیب و تشویق اقشار مختلف مردم به فرهنگ کتابخوانی و رضوی دارد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۴۰ نفر از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

 

کد خبر 1183136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha