برنامه ریزی و مدیریت برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری

زیویار، از تأخیر نیم ساعتی آغاز به کار در ادارات استان خبر داد و گفت: این اقدام برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری لحاظ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار»، امروز(17خرداد)، در کارگروه مدیریت انرژی لرستان اظهار داشت: تدوین برنامه مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم سال ضروری است.

 

استاندار لرستان افزود: از امروز، سه شنبه از روز ۱۷ خردادماه سال جاری تا ۱۵ تیر ماه ساعت کاری ادارات دولتی استان لرستان در روزهای شنبه تا چهارشنبه با نیم ساعت تأخیر از ساعت ۷:۴۵ صبح شروع به کار خواهند کرد.

 

وی عنوان کرد: پایان وقت اداری با یک ساعت تعجیل در ساعت ۱۳:۳۰ و در روز پنجشنبه به همان منوال از ساعت ۷:۴۵ تا ساعت ۱۲:۳۰ تعیین و ابلاغ می‌شود.

 

زیویار گفت: این تغییر ساعت تا ۱۵ تیر ماه سال جاری برقرار است و به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها است.

 

استاندار لرستان هدف از تغییر ساعت کاری ادارات را مدیریت مصرف برق، پیشگیری از خاموشی یا حوادث احتمالی، پایداری شبکه توزیع برق، مدیریت بهینه مصرف و کاهش بار شبکه و مصرف عنوان کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه ادارات موظف‌اند که در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعت‌های غیر اداری ۶۰ درصد از مصرف برق خود را نسبت به روزهای عادی کاهش دهند، گفت: شرکت توزیع برق استان لرستان موظف است که در فواصل زمانی مشخص و به شکل دوره‌ای میزان مصرف دستگاه‌های مختلف را پایش و ادارات پرمصرف و کم‌مصرف را به استانداری معرفی کند.

 

استاندار لرستان بر ضرورت فرهگ سازی و صرفه جویی در مصرف برق از سوی صدا و سیمای استان با همکاری شرکت توزیع برق تأکید کرد و عنون داشت: باید با برنامه ریزی جلوی قطع شدن برق مشترکان خانگی و صنایع و واحدهای تولیدی استان گرفته شود.

 

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز باید نسبت به توجیه و ارشاد کشاورزان برای مدیریت مصرف برق و خاموش کردن برق موتور چاه‌های کشاورزی به میزان پنج ساعت در شبانه‌روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ (ساعات اوج مصرف) اقدام نماید.

 

زیویار تصریح کرد: در این صورت برق مصرفی در سایر ساعات شبانه‌روز برای کشاورزان به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

کد خبر 1183156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha