دهه کرامت فرصت مناسبی برای تعمق و تعقل در سیره اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام حسن زاده گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تعمق و تعقل در زمینه زندگی ائمه معصومین (ع) و گسترش معارف اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) است.

«حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تقدیر از خبرگزاری شبستان در خصوص پوشش اخبار ملی و مذهبی به صورت خاص اظهار کرد: در دهه کرامت نباید به جشن های خیابانی و جشن های مرسوم عمومی برای ترویج فرهنگ اهل بیت اکتفا کرد.

 

استاد حوزه های علمیه خوزستان افزود: دهه کرامت باید فرصتی برای گسترش معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باشد، در عین اینکه جشن های خیابانی و جنگ های شادی برای اعیاد اسلامی و مذهبی بسیار مطلوب است اما نباید به آن اکتفا کرد.

 

وی با بیان اینکه نباید از بصیرت افزایی در فضای مجازی غافل شد اضافه کرد: اقدامی که در یکی دو سال اخیر رواج یافته، تبریک و تسلیت های مذهبی است که به صورت متنی یا تصویری تهیه و با یک حدیث یا روایت از ائمه معصومین (ع) همراه می شود، این اقدام خود در جهت بصیرت افزایی و شناخت عمومی نسبت به اهل بیت (ع) بسیار تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه با زبان هنر معارف اهل بیت (ع) معرفی شوند عنوان کرد: اینکه ما فقط ظاهر شیعیان را به خود بگیریم کافی نیست و با توجه به حدیثی از پیامبر (ص) که مسلمان کسی است که سایر مسلمانان  از او در امان باشند باید رفتاری در خور یک مسلمان پیرو اهل بیت (ع) داشته باشیم.

 

وی در پایان یاد آور شد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کرد حفظ آبروی اشخاص است، در روایت های بسیاری وجود دارد که ائمه هرگز راضی به آبروریزی یک شخص حتی دشمن خود نبودند و قطعا شیعیان نباید این کار را انجام دهند و شایسته است که دهه کرامت فرصت بیشتری برای تعمق و تعقل در زمینه زندگی ائمه معصومین (ع) باشد.

 

کد خبر 1183253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha