دهه کرامت ولادت عالم آل محمد (ص) بهترین اسوه دستگیری از محرومان است

حجت الاسلام اصغر شاهرخی گفت: دهه کرامت ولادت عالم آل محمد (ص) بهترین اسوه دستگیری از محرومان است.

حجت الاسلام «اصغر شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: یکی از تکالیف الهی و وظایف مومنان، حمایت و دستگیری از محرومان و قشر مستضعف جامعه است.

 

معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت بیان کرد: در قرآن کریم، آیات متعددی در خصوص محرومان، مستضعفان و سرپرستی آنها نازل شده و در کلام پیامبر (ص) نیز بر یاری رساندن به محرومان، مستضعفان و سرپرستی آنها سفارش فراوان شده است.
 
وی افزود: در سیره، سنت و کلام گهربار ائمه اطهار (ع) خصوصا امیر مومنان علی (ع) حمایت از محرومان جایگاه ویژه ای دارد.
 
حجت الاسلام شاهرخی ابراز کرد: دهه کرامت ولادت عالم آل محمد (ص) بهترین اسوه دستگیری از محرومان است.
 
معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت  یادآور شد: در خطبه سوم نهج البلاغه از وظایف عالمان مومن، حمایت از محرومان به عنوان تعهد و عهد بیان شده آنجا که می فرماید؛ خداوند از عالمان و اندیشمندان عهد و پیمان گرفته که بر شکم پارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان و محرومان ساکت نباشند و رضایت ندهند.
 
وی ادامه داد: حمایت از محرومان یک سنت قطعی الهی است و اساسا اراده خداوند متعال بر حمایت از محرومان و ستمدیدگان است.
 
حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: پیامبران و اولیای الهی نیز سنت حمایت از محرومان را بر پا داشته و عالمان و اندیشمندان آزادی خواه نیز در طول تاریخ در این مسیر گام نهاده اند.
 
معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت با اشاره به این که در طول تاریخ عالمان بزرگی در حمایت از مظلومان زندانی شده و یا به شهادت رسیده اند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) یکی از این عالمان است که براساس سنت الهی، پیمان و تعهدی که بر عهده اش بوده به حمایت از مظلومان و محرومان جهان خصوصا ایران اسلامی قیام کرد.
 
وی اضافه کرد: امام راحل با همراهی و فداکاری مردم بصیر ایران توانست حکومت و نظامی را مستقر کند که پایه و اساس آن نه تنها حمایت از محرومان جامعه در ایران بلکه همه جهان است.
 
حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: هر عالم و دانشمند آزادی خواهی باید در حمایت از محرومان و قشر مستضعف جامعه تلاش کند و این مهم را به عنوان تکلیف و وظیفه الهی خود بداند.
 
معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت افزود: اساسا عالمی که آگاه باشد اما به فکر محرومان و در تلاش برای رفع مشکلات آنها نباشد باید در علم و دانش آن شک کرده و تجدید نظر کرد.
 
وی عنوان کرد: عالمان وارسته و آگاهی همچون شیخ مفید، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و ثانی نواب صفوی، امام راحل و امام خامنه ای (مدظله العالی)، قلم و حرکت شان همواره برای حمایت و پشتیبانی از محرومان بوده و ما همواره باید این سیر را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم در راه و مسیر درست حرکت کنیم.
 
 
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ویژگی های عالمان آگاه و وظایف آنها نسبت به جامعه، عنوان کرد: همدردی و همراهی با مردم خصوصا محرومان، گره گشایی از مشکلات مردم، توصیه به رفع مشکلات محرومان بخشی از وظایف آنها است که در سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) متبلور بوده است.
 
معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت ابراز کرد: عالمان آگاه برای حمایت از محرومان باید با توجه به شرایط موجود ظرفیت های کمک رسانی را فراهم کنند آنچنان که امیرالمومنین (ع) در دوران پر برکت حیات خود، حفر چاه، کاشت درختان و وقف آن برای محرومان را انجام داده است.
 
وی اظهار کرد: همچنین برای همدردی و درک شرایط زندگی مستضعفان و محرومین باید زندگی خود را در سطح آنها قرار داده و از تکبر و فخر فروشی پرهیز کنند.
 
 
حجت الاسلام شاهرخی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات برای خدمت به محرومین راه اندازی مراکز خیریه است، اولین نمونه بارز آن در اسلام در کنار مسجد پیامبر (ص) به دستور آن حضرت ساخته شد که اصحاب صفه در آنجا زندگی می‌کردند.
 
معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: تلاش برای ارتقاء سطح علمی و معرفتی محرومان و مستضعفان هم راستا با رفع مشکلات اقتصادی آنها از جمله مواردی هستند که عالمان آگاه برای کمک به محرومان می توانند انجام دهند.
کد خبر 1183260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha