نوجوانان و جوانان؛ طلایه داران گام دوم انقلاب

جوانان و نوجوانان طلایه داران گام دوم انقلاب هستند و نقش مهمی در آینده این کشور دارند.

خبرگزاری شبستان، گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: پس از این که بیانیه گام دوم را مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، نگاه جامعه معطوف به جوانان و نوجوانان شد؛ تمام افرادی که دارای مسئولیت هستند در یک مقطعی که حداقل 40 سال پیش یا بیشتر بوده وارد عرصه انقلاب شدند و انقلاب کردند، جوان بودند و مسئولیت‌هایی را به عهده گرفتند، آزمون و خطا کردند و امروز عمده آن افراد در سن بازنشستگی هستند و از چرخه مدیریت و فعالیت مستقیم خارج شدند و جایگزین آن افراد باید بیایند، قطعا در گام دوم انقلاب، نوجوانان و جوانان، طلایه دار هستند و این نوجوانان و جوانان هستند که باید وارد میدان شوند و جایگزین شوند.

 

مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را با رویکرد جوان محوری تدوین کردند و سرمایه هر کشوری از جهت اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و... جوانان آن کشور هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

 

از تجربه پیران نباید غافل شد چون آنها جوانان دیروز بودند اما جوانان امروز را نباید فراموش کرد و بحث ازدواج، مسکن، اشتغال و تحصیلات جوانان بسیار مهم است که باید روی آن ها تمرکز کرد و از خود جوانان مشورت گرفت.

 

گام دوم انقلاب اسلامی بر مبنای رویکرد جوان گرایی به اهداف خود می رسد و شایسته است مسئولان انقلابی در عمل انقلابی گری را نمایان سازند و توجه ویژه ای به جوانان بالاخص جوانان نخبه در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشند.

 

 

حجت‌الاسلام «علی شایان» با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ریل‌گذاری مسیر برای آینده انقلاب اسلامی است اظهار کرد: در این پدیده پویا، جوانان چشم امید رهبر انقلاب و محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ افزود: در این بیانیه مقام معظم رهبری 41 بار از واژه «جوان» استفاده کردند و بار‌ها و بار‌ها از انقلاب اسلامی به عنوان یک موجود زنده، پویا و پیش‌رونده یاد کردند و در هفت توصیه اصلی، جوانان را مخاطب  دانسته و حتی درباره سبک زندگی به جوانان سفارش می کنند که مسئولیت آن را به دوش بکشند و لذا همه این فضا به عهده جوانان است.

 

وی گفت: گذر از مشکلات فعلی کشور نیازمند تکیه به تخصص، تعهد و روحیه انقلابی و جهادی جوانان است که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم به سپرده شدن زمام اداره کشور به جوانان مومن،انقلابی و دانا تاکید می کنند.

 

حجت‌الاسلام شایان با تاکید به اینکه جوانان باید برای ساخت جامعه اسلامی و پدیدآوردن تمدن نوین اسلامی آماده شوند تصریح کرد: خودسازی مقدمه‌ای برای انجام رسالت تمدن اسلامی است.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب دستورالعمل و چراغ راهی است که روزنه های امید به فردای روشن را فرا روی ملت ایران قرار می دهد.

 

گفتنی است؛ بیانیه‌ گام دوم انقلاب تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان است که به ‌مثابه منشوری برای دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و همچنین فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

 

 

 

کد خبر 1183268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha