آثار هنری مرتبط با امام رضا (ع) باید در جامعه تکثیر شود

نجابتی گفت: آثار هنری مرتبط با امام هشتم(ع) از جمله تولیدات موفق جشنواره های امام رضا علیه السلام باید در جامعه تکثیر شود.

«مسعود نجابتی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام در استان های کشور گفت: در واقع جشنواره های هنری، جلوه بصری تلاش هنرمندان است که در طول سال و در سطح کشور صورت می پذیرد.

 

مدیر هنری و خوشنویس معاصر ایرانی با بیان اینکه برای بهره گیری از حداکثر توان هنرمندان و تأثیر قوی تر و موثرتر این آثار باید با یک برنامه ریزی هنری این کار صورت بگیرد، تصریح کرد: در همین راستا می توان برای تکثیر و انتشارآثارموفق جشنواره در سطح جامعه اقدام کرد.


 وی ادامه داد: این اقدام از طریق رسانه هایی همچون بیلبوردهای شهری، روزنامه ها و مجلات، آگهی های تلویزیون و غیره می تواند انجام شود که نیاز به همکاری همه دستگاه های مرتبط است.


نجابتی با تأکید بر این مطلب که افزودن بخش غیر رقابتی به جشنواره های رضوی می تواند بسیار مفید واقع شود، اظهار کرد: در واقع بسیاری از اساتید تمایلی به حضور در بخش رقابتی ندارند و خواستار این امر هستند که آثارشان در بخش غیر رقابتی نمایش داده شود.


وی ادامه داد: با توجه به توان هنری موجود در کشور و در نظر گرفتن تعداد دانشکده های هنری  و هنرجویان و فارغ التحصیلان رشته هنر، کیفیت آثار هنری قابل انتظار نیست.


خادم برگزیده فرهنگ رضوی تصریح کرد: این نقیصه را تا حدودی می توان با طراحی یک فراخوان حرفه ای و همکاری با انجمن های هنری و دانشگاه ها و تشکل های مردمی و برگزاری ورک شاپ ها در جنب جشنواره و تولید محتوای مناسب توسط هنرمندان برطرف کرد.


وی ادامه داد: سفارش اثر به اساتید این رشته در کنار فراخوان می تواند به غنای مجموعه بیفزاید.


 

کد خبر 1183273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha