فرهنگ مهدویت توانسته با هزاران میلیارد هزینه‌ هژمونی آمریکا در خاورمیانه مقابله کند

قالیباف با بیان اینکه بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت از قله‌های افتخار اسلام و تشیع هستند اما مهدویت مقصد و مقصود نهایی ما است، گفت: این فرهنگ مهدویت است که توانسته در برابر هژمونی آمریکا که در خاورمیانه هزاران میلیارد هزینه کرده، مقابله کند.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: «محمدباقر قالیباف» در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ خرداد) در سالن همایش‌های شهید مطهری دانشگاه آزاد تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و یاد شهدای حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امام راحل جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت و همین سیر الی الله باعث شده است که به گفته رهبر معظم انقلاب، امام خمینی روح و جان این انقلاب باشد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث حیات مجدد اسلام و عزت مسلمانان در اوج حاکمیت و مکتب فرهنگ لیبرالیستی و اومانیستی در جهان شد، گفت: سخن از مهدویت سخن از همه خوبی‌ ها و ترسیم یک آینده روشن برای بشریت و تحقق همه خواسته های الهی و انسانی است. مهدویت، یعنی حاکمیت حجت خدا بر این عالم که حقیقتی انکارناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه در مهدویت صحبت از انسان کامل به عنوان واسطه فیض است، تصریح کرد: رهبری معظم در بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی را آغازگر یک راه جدید در عالم دانسته‌اند.

 

قالیباف تاکید کرد: این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست. انقلاب اسلامی بود که امروز باعث حیاط مجدد اسلام در این عصر و عزت و افتخار مسلمین در این مقطع زمانی شده است.

 

رئیس مجلس مهدویت را زمینه ساز عدالت، اخلاق و همه خوبی‌ها دانست و افزود: با مهدویت آینده ای روشن برای بشریت ترسیم می شود. این فرهنگ امیدآفرین و نشان آفرین برای همه انسان‌ها است.

 

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ریشه در دو فرهنگ دارد یکی عاشورای حسینی و دیگری فرج مهدوی؛ عاشورای حسینی برای این است که ما مقاومت و ایستادگی کنیم و فرهنگ مهدویت برای امید به آینده و الگوی آینده‌ساز و امید آفرین برای جامعه انقلابی و ملت عزیزمان؛ بدون شک بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت از قله‌های افتخار اسلام و تشیع هستند اما مهدویت مقصد و مقصود نهایی ما است.

 

قالیباف اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب انصافاً منشوری خلاصه و فشرده و البته حکیمانه از سرگذشت تا سرنوشت ما است و در این مسیر حرکت در گام دوم انقلاب مشخص می‌شود که باید به سوی ظهور حرکت کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت سمت تمدن نوین اسلامی، ابراز کرد: دشمنان با جمهوری اسلامی که روحش روح انقلاب اسلامی است و ریشه در فرهنگ قرآن و عترت دارد، مشکل دارند. کشورهای دیگری نیز داریم که نامشان جمهوری اسلامی است و حرف از اسلام می‌زنند اما با آنها مشکلی ندارند و با آنها پیمان بستند و در یک مسیر با آنها حرکت می‌کنند.

 

رئیس مجلس با بیان اینکه ما هزینه های بسیار داده ایم و ملت ما رنج و زحمت تحمل کردند، تاکید کرد: دشمنان انقلاب، قدرت این انقلاب را بیشتر درک کردند، اما برخی بیان می‌کردند که تاریخ مصرف انقلاب گذشته است و انقلاب یکبار مصرف است. وقتی به گذشته نگاه و تحلیل می‌کنیم، عظمت و قدرت این انقلاب و ملت را بیشتر درک می‌کنیم.

 

 

وی افزود: بخشی از نارسایی‌های ما در داخل به خاطر فشارهای دشمن نیست بلکه به دلیل باورهای کسانی است که باور انقلاب را از دست داده‌اند و در حوزه اداره و تصمیم‌گیری به باورهایی که اساس پیروزی انقلاب اسلامی بوده توجه نکردند. برخی زحمت‌هایی که می‌کشیم به خاطر این است که از باورهای انقلاب فاصله گرفته‌ایم.

 

قالیباف تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس امید رژیم صهیونیستی به این بود که در کنار مرزهای ما با ما مقابله کند اما امروز می‌بینیم که امت اسلامی در بلندی‌های جولان با آنها مبارزه می‌کند. این فرهنگ مهدویت است که توانسته در برابر هژمونی آمریکا که در خاورمیانه هزاران میلیارد هزینه کرده، مقابله کند و هژمونی آمریکا را به چالش بکشد. این جزو برکات فرهنگ مهدویت در جبهه مقاومت و ایستادگی است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارآمدی دین در ادامه جامعه مهمترین وظیفه ما است، گفت: ما باید با عمل نشان دهیم که یک منتظر واقعی هستیم.

 

وی اضافه کرد: برای ساختن دولت اسلامی باید عرصه خدمات عمومی مشترک را که مورد نیاز همه جوامع است، به درستی توسط خود مردم در کشور تولید کنیم به گونه‌ای که با سایر دولت‌ها قابل رقابت باشیم. امروز مطالبه عمومی جامعه این است خدمات عمومی مورد رضایت مردم، ارائه دهیم. اگر انقلابی و مهدوی هستیم و یک منتظر واقعی هستیم، وظیفه ما این است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه با ما کنار نمی‌آیند تاکید کرد: هیچ‌گاه بر سر اهداف انقلاب اسلامی با کسی معامله نمی‌کنیم. دولت اسلامی یک نقطه تمایز با سایر دولت‌ها دارد و وظیفه دارد به دلیل این تمایز با قدرت نرم و گفت‌وگو یا با قدرت سخت و بازدارندگی علی رغم تمامی فشارها  برای حفظ هویت و استقلال خود، مقاومت و ایستادگی کند، سلطه‌پذیر نبوده و بر سر سیرت انقلاب در هیچ زمانی با هیچکسی معامله نکند.

 

 

رئیس مجلس تأکید کرد: دولت اسلامی باید دولتی باشد که الگوی کشورهای مسلمان قرار گیرد و همه آزادگان جهان احساس کنند که تامین سعادت دنیوی و اخروی انها در گروی پیروی از الگوی نظام مقدس است. جوانان نیز باید با تکیه بر علم و دانش در این مسیر حرکت کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما منتظر نشسته نداریم؛ منتظر همیشه باید بایستد و در حال پیشرفت باشد. برنامه هفتم ما نیز باید در این راستا باشد. بر تحقق این سه گام ما نیازمند حکمرانی نو هستیم. در گام دوم انقلاب باید یک بازنگری در حکمرانی انجام دهیم یعنی نیازمند یک اندیشه‌ورزی برای تولید فکر در همه ابعاد هستیم. همچنین نیازمند عزم و اراده عمومی و حرکت هستیم پس نیازمند جهاد تصمیم هستیم. امروز نمی‌شود در تصمیم، تردید پیدا کنیم.  حفظ نگاه امیدوارانه به آینده را باید مدنظر داشته باشیم چون ناامیدی در فرهنگ قرآن و عترت و فرهنگ مهدوی وجود ندارد.

کد خبر 1183303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha