لزوم تقویت حوزه گفتمانی جامعه با استفاده از ادبیات طنز

ثقتی در جلسه سیاستگذاری و تبادل‌نظر برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره طنز پهلو ۶ گفت: برای تقویت حوزه گفتمانی جامعه باید از ظرفیت ادبیات طنز بهره بگیریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (سه‌شنبه، ۱۷ خرداد) در دومین جلسه سیاستگذاری جشنواره شعر طنز پهلو ۶ که با حضور فرامرز ریحان صفت برگزار شد اظهار داشت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تقدیر و تشکر می‌کنم که به خوبی از میراث ملی خود یعنی کیومرث صابری نهایت بهره را برده و آن را پاس نگهداشتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقویت حوزه گفتمانی جامعه را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: بدون تردید وجود یک زبان مشترک و قابل درک برای همه که مشترک و مرکز ثقل باشد می‌تواند در حوزه تقویت گفتمان‌ها بسیار راهگشا باشد.

 

ثقتی ادبیات طنز را یک زبان مشترک برای گفتمان سازی، پیوند فرهنگها و نزدیک کردن افکار به هم دانست و عنوان کرد: از زبان و ابزار طنز می‌توان شدیدترین انتقادها را بیان کرد بدون آنکه کسی رنجش خاطری پیدا کند و جامعه کنونی ما واقعا به این ابزار نیازمند است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه برای تقویت حوزه گفتمانی جامعه باید از ظرفیت ادبیات طنز بهره بگیریم تصریح کرد: در دیداری که امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طنزپردازان داشت از مرحوم گل آقا یاد شد و وزیر هم دستور داد برنامه‌ای در شأن و در سطح ملی برگزار شود.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای هماهنگی با سخنرانان جشنواره شعر طنز پهلو اضافه کرد: برای غنی تر برگزار کردن این جشنواره بهتر است از وجود یک سخنران ملی بهره ببریم تا مابقی زمان جشنواره هم به شعرخوانی و بخش‌هایی از این دست اختصاص پیدا کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: اطلاع رسانی خوب توسط رسانه به ویژه رسانه ملی و انجام مصاحبه های محتوا محور و ساخت یک مستند از دیگر مواردی است که باید برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره شعر طنز پهلو نسبت به انجام آن اقدام کنیم.

 

ثقتی تهیه یک کتاب از کل آثار ارائه شده به جشنواره شعر طنز پهلو را هم خواستار شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرار است امسال چند برنامه ملی در فومن برگزار شود از فرمانداری شهرستان خواستیم تا به وضعیت سالن و محل برگزاری این برنامه‌ها رسیدگی شود. 

 

کد خبر 1183400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha