شورای فرهنگ عمومی قرارگاه فرهنگی هر شهرستان است/ ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در چوار مطالبه مردمی است

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱۷ خرداد) در  نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد:  از زمانی که شهر چوار از نظر تقسیمات کشوری به صورت بخش بود، اهتمام ویژه ای به برگزاری جلسات شورای فرهنگ صورت گرفت و  تا کنون نیز  دو جلسه این شورا برگزار شده است.

 

 حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» با بیان اینکه که نشست امروز اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است، افزود: یکی از مسائل و مشکلاتی که در شهرستان داریم و همچنان پابرجاست بحث ایجاد ادارات تبلیغات اسلامی و نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است که مدیر کل فرهنگ و ارشاد برای ایجاد نمایندگی در شهرستان قول مساعد دادند که تا پایان خرداد ماه نسبت به ایجاد نمایندگی اقدام شود.

 

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان چوار، ابراز کرد: انتظار میرود که از ظرفیت ها و هنرمندان این شهرستان در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی استفاده شود.

 

امام جمعه چوار با تقدیر از توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای طرح پیشنهاد ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در  شهر چوار، گفت: امید است که با پیگیری های آقای هوشمند، مدیرکل محترم و حمایت وزارت متبوع، این امر مهم تحقق یابد و لازم است که شهرداری و شورای شهر در بحث اختصاص زمین برای ساخت مجتمع اهتمام لازم را داشته باشند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار  با تاکید بر اهمیت و ضرورت تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی  در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این شورا می تواند راهگشای خیلی از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ایلام نیز در این نشست، با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: اقدام نابخردانه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در موضوع فیلم عنکبوت مقدس در جریان جشنواره کن، یک مساله سیاسی با حمایت کشورهای عبری، عربی و نظان استکباری در راستای توهین به مقدسات مردم ایران اسلامی بوده که این حرکت محکوم بوده و باید گفت که حرم مطهر امام رضا(ع) ملجا و پناهگاه مردم ایران اسلامی است.

 

« علی هوشمند» ابراز کرد: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حمایت امام جمعه فرهیخته و فرماندار محترم شهرستان، برکزار خواهد شد که نقش مهمی در توجه و ارتقای فرهنگ عمومی و اسلامی در بین اقشار مختلف خواهد داشت.

 

 وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی  دارای جایگاه حقوقی بوده و مصوبات آن لازم الاجرا و از پشتوانه اجرایی برخوردار است، گفت: شهرستان تاریخی چوار دارای منابع خدادادی و ظرفیت های بزرگی است که بایستی بیش و پیش از این مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه یکی از متمرکزترین قرارگاه های فرهنگی  هر شهرستان  شورای فرهنگ عمومی است، تصریح کرد:با توجه به نوپا بودن و حجم و کثرت مسائل و امور، نیاز است که جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان به صورت ماهانه  برگزار شود، همچنین برای استفاده بهتر و بیشتر و کاربردی شدن آن، تقویم و دستور کار جلسات از پیش تعیین شود.

 

هوشمند یادآور شد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی طی ۱۵ روز آینده مسائل و مشکلات  حوزه های تخصصی که مرتبط با فرهنگ عمومی است را احصاء و به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ارسال نمایند، پس از احصاء مسائل و مشکلات توسط کمیته علمی که ذیل شورای فرهنگ عمومی است اولویت بندی آن ها انجام شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: یکی  از سرفصل مهمی که هم در شورای امر به معروف و نهی از منکر  و هم در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب و ابلاغ شده بحث عفاف و حجاب و زیست عفیفانه است که قرارگاه آن در استان به ریاست استاندار محترم ایلام تشکیل شده  و  ان شاء الله با ایجاد دفتر و نمایندگی از تیرماه سالجاری فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان آغاز می شود.

 

فرماندار شهرستان چوار نیز در این نشست، اظهار کرد: برخی مسائل در سطح کشور، استان ها و حتی شهرستان ها و ... مشترک است اما برخی مسائل و مشکلات  دیگری وجود دارد که مبتلابه همان شهرستان است که بایستی فعالیت های فرهنگی به تناوب و متناسب با موضوع،در آن شهرستان انجام شود.

 

« ابراهیم یعقوبی» خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که با حضور صنف های مختلف در شهرستان جلساتی با محوریت شورای فرهنگ عمومی برگزار شود، چرا که در برخی مسائل نیازمند آگاهی هستیم، همچنین لازم است در حوزه شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری  شهرستان  جنبه عدالت رعایت شود چرا که در این زمینه، شناسایی هنرمندان شهر چوار مغفول مانده است.

کد خبر 1183401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha