احداث مجتمع های خدمات رسان ثابت برای ارائه خدمات به زوار اربعین در ایلام ضروری است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه احداث مجتمع های خدمات رسان ثابت برای ارائه خدمات به زوار اربعین در ایلام ضروری است بر آمادگی لازم برای استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی سال جاری در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۷ خرداد) در آئین کلنگ زنی مجتمع چند منظوره امام رضا(ع) در مرز مهران، اظهار کرد: احداث مجتمع های خدمات رسان، از نیازهای ضروری استان ایلام و مرز مهران در راستای کمک به موکب داران در ایام اربعین حسینی است که پذیرای زوار عتبات عالیات هستند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های پیش رو و امسال ایام اربعین حسینی در فصل گرم سال برگزار می شود، احداث مکان های ثابت  برای اسکان زوار چه در سرما و چه گرما یک نیاز ضروری است.

 

وی ابراز کرد: در این راستا آستان قدس رضوی در این زمینه پیشگام شده و  تولیت آستان مقدس رضوی حجت الاسلام «مروی» دستور و پیگیری های لازم برای کلنگ زنی این مجتمع را داشته اند که جای تقدیر از ایشان دارد، همچنین از همه موکب داران استان و عاشقان امام حسین(ع) که از خارج استان در طول ایام اربعین برای پذیرایی از زوار موکب دایر می کنند تشکر می کنم.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته با توجه به شرایط کرونا، از برگزاری اربعین حسینی محروم بودیم و همچنین پیش بینی حضور میلیونی زوار در اربعین حسینی سال جاری، لازم است تعداد موکب ها در پایانه مرزی مهران و کیفیت خدمات افزوده شود و خدمات بهتری برای زوار ارائه شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر آمادگی لازم برای استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی سال جاری، گفت: نیاز شهرستان مهران برای ارائه خدمات به زوار فراتر از توان است و لازم است که در مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران در جغرافیای استان احداث مراکز خدمات رسان به زوار در دستور کار قرار گیرد و در این راستا از ظرفیت خیرین و نهادها و بنیادهای انقلابی استفاده شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهران مزین  به خون شهدا است و وردی زائران امام رضا (ع) از طرف کشور عراق و محل خروج زائران عتبات عالیات است.

 

گفتنی است،  مجتمع چند منظوره امام رضا(ع) در فضایی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع  طراحی شده است که در فاز نخست این پروژه ۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

کد خبر 1183412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha