برگزاری ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت

حاجی گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه، محافل ادبی و ... ویژه دهه کرامت به منظور ترویج و توسعه فرهنگ، سیره و اخلاق رضوی بین جوانان و نوجوانان در خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی یکی از نهادهای فرهنگی مهم در زمینه ترویج  توسعه سیره رضوی در جامعه محسوب می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در راستای بزرگداشت دهه کرامت برنامه های مختلفی در دستور کار نهاد کتابخانه های استان قرار گرفته است تا شاهد ترویج فرهنگ و سیره و اخلاق رضوی بین جوانان و نوجوانان در جامعه باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 عنوان برنامه طی دهه کرامت در استان در حال اجرا است، افزود: برگزاری محافل ادبی و شب شعر و مسابقات کتابخوانی شهرستانی و جلسات مطالعاتی با محوریت‌ ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر از مهم ترین برنامه های این دهه در خراسان جنوبی است.

 

حاجی در خصوص نشست های تخصصی ‌و اختصاصی عنوان داشت: نشست های تخصصی کتابخوان ویژه ایام دهه کرامت با موضوع سیره و فرهنگ رضوی در کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی دهه کرامت بحث برپایی نمایشگاه های کتاب در سطح استان در دستور کار قرار گرفت، گفت: بحث معرفی کتاب در فضاهای مجازی در راستای ترویج فرهنگ رضوی نیز اجرا ده است.

 

وی در خصوص مسابقه کتابخوانی «افسر عملیات» بیان کرد: این مسابقه در خصوص تاریخ شفاهی «حسین پدید» یکی از جانباران استان خراسان جنوبی است که برای سنین 15 سال به بالا در حال برگزاری است و علاقمندان تا پایان تیرماه با مراجعه به سامانه Samakpl.ir در این مسابقه شرکت کنند.

کد خبر 1183437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha