حضور ۲۰ مُبلغ بومی جهت اجرای برنامه های دهه کرامت در بشرویه

حجت الاسلام نودهی گفت: ۲۰ مبلغ بومی به منظور اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه دهه کرامت در شهرستان بشرویه در حال فعالیت در مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه ها هستند.

حجت الاسلام «محمدهادی نودهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی فرهنگی به منظور معرفی الگوهای موفق تربیتی، رفتاری و راهبردهای هدفمند زندگی متعالی در حوزه تربیت و سلامت اجتماعی محسوب می شود.

 

مسئول تبلیغات اسلامی بشرویه ادامه داد: امروز شاهد تبلیغات مسموم و تهاجم فرهنگی دشمن با هدف نابودی باورهای دینی و فرهنگی هستیم که متاسفانه منجر به ایجاد گسل فرهنگی بین نسلی شده است و نیازمند فرهنگ سازی بر اساس شرایط موجود جامعه با تکیه بر آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع) است.

 

وی در ادامه بیان کرد: جریان سازی فرهنگی به‌ ویژه با موضوع مساجد باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود و جشن های مردمی دهه کرامت تاثیر بسیار مهمی در این روند دارد.

 

حجت الاسلام نودهی با اشاره به اینکه بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در بشرویه طی دهه کرامت در حال برگزاری است، گفت: برگزاری جشن «مهر بیکران» در مجتمع بین راهی امام رضا (ع) شهرستان بشرویه، ترویج طرح فرهنگی مذهبی «سلام بر امام» و قرائت زیارت امین الله در ایام دهه کرامت در مساجد شهرستان بشرویه از مهم ترین برنامه ها است.

 

مسئول تبلیغات اسلامی بشرویه در خصوص تعداد مبلغان حاضر ر دهه کرامت عنوان کرد: 20 نفر از روحانیون و خواهران طلبه بومی به مراسمات دهه کرامت در سطح شهرستان بشرویه فعالیت دارند و 50 مسجد، هیئت مذهبی و حسینیه این شهرستان در حال اجرای برنامه های دهه کرامت هستند.

 

وی در پایان گفت: تجلیل از امام زادگان، عطر افشانی گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده های محترم شهدا، عیادت از بیماران و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید با حضور خدّام حرم مطهر رضوی و مراسم جشن و چراغانی میلاد امام رضا(علیه السلام) از دیگر برنامه های این دهه در بشرویه است.

کد خبر 1183446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha