افزون بر ۱۰ هزار وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت شد

اهرابی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره وام به ارزش ۹۸۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کميته امداد امام خمینی(ره) گیلان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « عباس اهرابی» امروز (چهارشنبه، ۱۸ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به صندوق امداد ولایت گفت: این صندوق با مجوز رسمی بانک مرکزی و به‌منظور پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه از خیّران برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار از طریق این صندوق انجام می‌شود افزود: در این مدت 56 هزار و 648 نفر از مردم و به‌ویژه نیکوکاران به دو صورت ویژه و عادی در صندوق امداد ولایت گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند.

 

وی فعالیت‌های صندوق امداد ولایت را مطابق با مقررات بانک مرکزی و کاملاً قرض الحسنه دانشت و تصریح کرد: طی سال گذشته 10 هزار و 862 نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گیلان به مبلغ 985 میلیارد و 665 میلیون ریال بهره‌مند شدند.

 

اهرابی با تشریح وام های قرض الحسنه پرداخت شده به متقاضیان، ادامه داد: همچنین طی این مدت وام کارگشایی به تعداد 10 هزار و 136 نفر به مبلغ 825 میلیارد و 600 میلیون ریال جهت مصارفی همچون ازدواج، تأمین مسکن، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، درمانی، تحصیلی، بدهی، محکومیت غیر عمد (معسیرین) و سایر محل های مصرفی پرداخت شد.

 

وی وام اشتغال در طرح‌های همچون، آرایشگری، آشپزخانه، باغبانی، خدمات توزیعی، خودروی سبک و سنگین، خیاطی، دامداری سنتی و صنعتی، زراعت، شیلات، قالی بافی، گلخانه، گلیم بافی، ماکیان، نانوانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای 726 طرح، به مبلغ 160 میلیارد و 65 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه قرض‌الحسنه واقعی در صندوق امداد ولایت است که به نفع محرومان انجام می‌شود اعلام کرد: همه اقشار به‌ویژه خیّران می‌توانند در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کنند که سپرده‌گذاری عادی از 10 هزار تومان با نیّت کمک به محرومان و بدون تعیین تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار انجام می‌شود و در سپرده‌گذاری ویژه که از پنج میلیون تومان است، تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار تعیین می‌شود.

 

کد خبر 1183498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha