مسجد «لندن» ، میزبان نمایشگاه هنری به یاد قربانیان مسلمان خواهد بود

مسجد لندن واقع در ایالت آنتاریوی کانادا در ماه جاری درهای خود را به روی عموم باز می کند همه شهروندان بتوانند در یک نمایشگاه هنری که شامل آثاز هنرمندان مسلمان در یاد بود خانواده مسلمان کشته شده در حملات تروریستی سال گذشته است،شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «cbc»، مسجد لندن واقع در ایالت آنتاریوی کانادا در ماه جاری درهای خود را به روی عموم باز می کند همه شهروندان بتوانند در یک نمایشگاه هنری که شامل آثاز هنرمندان مسلمان است،شرکت کنند.

این نمایشگاه همچنین دارای یک قطعه ویژه است که توسط  یکی از اعضای خانواده کشته شده در حمله 6 ژوئن 2021 در جنوب غربی شهر انتاریو، ساخته شده است.

این تنها یکی از ده ها اثر هنری است که از سراسر لندن از جمله از هنرمندان محلی و یکی از آنها به سفارش «وایت اوکس مال» ساختهش شده است. همچنین قطعاتی از اعضای جامعه مسلمان وجود دارد که در یک مسابقه هنری شرکت کردند.

نصیبه العظم، یکی از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه در این باره می گوید: مردم عادی هم نقاضی های خود را در مورد فقدان و به طور خاص در مورد این خاناوده مسلمان به نمایشگاه اهدا کرده اند.

جوان ترین مشارکت کننده در این نمایشگاه «آیه مظفر» چهار ساله است که قطعه ای به نام عشق ساخته و به نمایشگاه تقدیم کرده است.

«موسی لوبانی» و «جانا» صبرا هم رای کارهایشان در رده سنی 5 تا 7 سال حضور داشتند که قطعه ای به نام «شکسته» خلق کردند.

آنها از سنگ های شکسته استفاده کردند تا احساس خود را نسبت به از دست دادن خانواده مسلمان به تصویر بکشند.

العظم گفت: از نظر ما این بهترین راه برای نشان دادن آنچه از دست داده ایم به جامعه بزرگتر است.

گالری مسجد همه روزه حتید تعطلات آخر هفته  از ساعت 16 تا 19 باز است.

کد خبر 1183587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha