مراسم بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در گلاسگو

به مناسبت سی و سومین سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) مراسم گرامیداشتی در مرکز اسلامی شهر گلاسگو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اسلامی انگلیس، در این مراسم که با حضور یاران دوستداران انقلاب اسلامی ایران از ملیت های مختلف، روز جمعه مورخ سوم آوریل ۲۰۲۲ مقارن با سیزدهم خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد، سخنرانان تاکید کردند: ولایت فقیه صحیح ترین قرائت شیعه از آموزه ی انتظار است که امام خمینی (ره) به مردم جهان هدیه کرد.

 

حجت الاسلام نور الحسن به عنوان سخنران نخست به بیان عظمت علمی و اخلاقی امام خمینی (ره) پرداخت و تصریح کرد:  عظمت کار حضرت امام رشد و پیشرفت در تمامی ابعاد بود و رمز ماندگاری حرکت ایشان همین ویژگی بود.

 

در ادامه حجت الاسلام سید امین شماعی امام مرکز اسلامی گلاسگو در تشریح ولایت فقیه از منظر امام خمینی (ره) گفت: در تمامی ادیانی که به گونه ای منتظر منجی جهانند آموزه ی انتظار شامل سه نوع قرائت از جمله عشق ورزیدن به شخص موعود، امر به معروف  و توجه به جامعه و قرائتی است که حضرت امام (ره) به جهانیان معرفی کرد.

 

حجت الاسلام شماعی افزود: انقلاب ما هم از دل همین ایده مبنی بر  قرائت تحلیل گفتمانی امام راحل (ره) بیرون آمد، بنابراین در این قرائت حضرت امام ره  معتقد است، ظهور اتفاق خواهد افتاد اما منتظران و موعود باوران نباید فعالیت خودشان را تعطیل کنند.  ایشان گفت: این قرائت، همان ولایت فقیه است که از دل قرائت موعود باوری شیعی منتج شده است.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام مهدی جعفری نیز در سخنانی به بیان جنبه های علمی و اخلاقی امام راحل (ره) پرداخت و گفت: حضرت امام (ره) نامه های زیادی برای همسر خود نوشتند و همین نامه ها نشان می دهد  ایشان تا چه اندازه به همسر خود عشق می ورزیدند و این ویژگی شخصیتی ایشان هم برای ما باید درس باشد. وی افزود: امام خمینی (ره) در تمام علوم حوزوی از سرآمدان عصر خودشان بودند و آثار فقهی ایشان هنوز هم در زمره ی آثار کم نظیر در حوزه های علمی شیعی است اما برترین ویژگی امام (ره) این بود که مطالعه و درس و بحث باعث نشد از جامعه  ی خود غافل شوند و همین موضوع موجب شد  ایشان در قرن بیستم میلادی، انقلابی را بدون تکیه به غرب و شرق رهبری کردند.

 

در پایان این مراسم، مداح اهل بیت (ع) برادر مهدی بهرامی به مرثیه سرایی پرداخت

کد خبر 1183688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha