همایش تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان برگزار می شود

حجت الاسلام کلات پور،گفت: همزمان با دهه کرامت «همایش تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان و برترین کانون های رابط فهما ۱۴۰۰» در کرمانشاه برگزار می شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به  برپایی آیین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ،گفت: پانزدپانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز،  استعدادیابی، در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۳۰ برگزار شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: برگزاری این مسابقات در رونق بخشیدن و تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد نقش‌آفرین است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد. 

 

 

وی با اشاره به اینکه  در این دوره از مسابقات بیش از ۷۰۰ نفر از استان کرمانشاه شرکت کردند، خاطر نشان کرد: در پایان این مسابقات ۴۷ نفر  بعنوان برگزیده قرآنی مدهامتان در دو بخش خواهران و برادران و در رشته های حفظ کل، قرائت ترتیل بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مکبری، اذان، قرائت نماز، استعدادیابی، حفظ جزء سی، و مفاهیم معرفی شدند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: در آیین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از ۲۵ نفر از کانون های فرهنگی هنری رابط برتر  فهما در شهرستان ها نیز تقدیرو تجلیل خواهد شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به زمان و مکان برگزاری این مراسم،اظهار کرد:این مراسم فردا ۱۹ خرداد ماه راس  ساعت ۱۰ صبح تالار فرهنگی هنری بعثت واقع در انتهای کوچه ثبت، جنب مسجد پیامبر اعظم(ص) ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه با حضورمیرزایی نسب مدیر کل هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  و سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۵۶۷ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند،گفت: با توجه به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری  از کارها و برنامه ها تعطیل شد اما جوانان کانون ها ساکت ننشستندو با تمام توان در فضای مجازی به فعالیت پرداختند .
 

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به برگزاری سومین رویداد فهما در سال ۱۴۰۰ ،افزود: با توجه به اینکه کانون های مساجد استقبال خوبی از این رویداد کردند، امسال نیز برای چهارمین سال متوالی همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) در ۲۱ خرداد ماه جاری  رویداد فهما در سه شبستان و ۱۲ رواق آغاز به کار خواهد کرد .

کد خبر 1183706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha