نوای دلنشین دف در سنندج طنین‌انداز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: به مناسبت دهه کرامت نوای دلنشین دف در پنجمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی هه‌تاو در خانه کُرد سنندج طنین‌انداز شد.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت، پنجمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی هه تاو با حضور ۱۲ گروه مولودی‌خوان و تواشیح از سراسر کشور در کردستان آغاز شد.

 



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره که به‌صورت غیررقابتی در حال برگزاری ا‌ست، دو گروه مولودی‌خوان از آذربایجان شرقی، یک گروه از خراسان شمالی، یک گروه از تهران و هشت گروه از کردستان حضور دارند.

 

 

وی افزود: گروه‌های مولودی‌خوانی و تواشیح از ۱۷ خردادماه امسال به‌مدت سه شب از ساعت ۲۱ در خانه کُرد و مساجد نواحی منفصل‌شهری نایسر و ننله سنندج اجرای برنامه دارند.

 

 

گویلیان، یادآور شد: این جشنواره به‌همت موسسه فرهنگی، هنری راویان راه حق و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و تا ۱۹ خردادماه ادامه دارد.

کد خبر 1183856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha