۶۰ درصد زکات در حوزه محرومین هزینه می‌شود

بختیاری گفت: ۶۰ درصد زکات در حوزه محرومین هزینه می‌شود و این میزان از زکات باید سر سفره محرومین خود را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر چهارشنبه 18 خرداد ماه در شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: برگزاری این شورا با حضور همه مسئولان ارشد استان بیانگر اهتمام ویژه به نهادینه کردن هرچه بیشتر فرهنگ زکات در این کردستان است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: زکات طهارت و تزکیه مال است اگر تزکیه مال نباشد طهارت روح هم محقق نخواهد شد.

 

 

بختیاری اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای مرکزی زکات هزینه کرد زکات کاملا مشخص و در همان نقطه‌ای که جمع‌آوری می‌شود، هزینه خواهد شد از این‌رو ۶۰ درصد زکات در حوزه محرومین هزینه می‌شود و این میزان از زکات باید سر سفره محرومین خود را نشان دهد.

 

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد زکات با توجه به مشکلات اقتصادی امروز که در جامعه وجود دارد به محرومین اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: ۲۰ درصد نیز در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

 

 

بختیاری عنوان کرد: در راستای شفاف‌سازی هزینه کرد زکات داشبورد مدیریت زکات در اختیار نمایندگان رهبری در استان‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

وی افزود: سال گذشته با وجود تمام مشکلات اقتصادی و بیماری و غیره یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شده است که این مهم حاصل تلاش رسانه‌ها، جامعه روحانیون و تلاش تک تک اعضای شوراهای زکات بوده است.

 

 

وی افزود: اگر در حوزه زکات خوب عمل کنیم و همه جانبه پای کار بیایم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال زکات جمع‌آوری خواهیم کرد.

 

 

به گفته بختیاری، تحقق این مهم بسیاری از مشکلات اقتصادی به ویزه در زمینه تامین مسکن برای ایتام را حل خواهیم کرد.

 

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه حمایت‌های خوبی در زمینه سلامت و درمان مددجویان کمیته امداد از سوی دولت سیزدهم صورت گرفت و عنوان کرد: در زمینه حمایت از مددجویانی که با بیمارای صعب‌العلاج دست و پنجه نرم می‌کنند حمایت‌های بسیار خوبی با مصوبه دولت سیزدهم صورت می‌گیرد.

 

 

وی عنوان کرد: مرکز نیکوکار تخصصی پرداخت زکات با حضور روحانیون در سطح استان تشکیل شود گفت: استان کردستان باید به یک استان الگو در زمینه هزینه کرد زکات برای نیازهای اساسی جامعه محرومین تبدیل شود.

 

 

بختیاری اضافه کرد: راهبردهای زکات در شورای مرکزی زکات در سطح کشور تدوین خواهد شد و این راهبرد چراغ راهی برای شوراهای زکات در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 1183876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha