حدیث سلسله الذهب امام رضا علیه السلام طناب نجات در اضطراب ها و انحرافات است

حجت الاسلام ماندگاری نکاتی پیرامون حدیث سلسله الذهب امام رضاعلیه السلام بیان کرد و گفت: کسی از استرس و اضطراب در امان نیست مگر اینکه پناهگاه او خداوند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، چهارشنبه شب(۱۸ خرداد)در جشن زیر سایه خورشید که با حضور صدها نفر از ارادتمندان و عاشقان امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام در گلزار شهدا و جوار مزار حاج قاسم برگزار شد؛ با محور قرار دادن حدیث سلسله الذهب و سیره عملی شهدا در تاسی به این حدیث مطالبی بیان کرد.

 

 

وی پیام اصلی این حدیث قدسی را پناه بردن به خداوند در همه امور زندگی دانست و گفت: حاج قاسم و شهدا به من و شما می گویند از استرس و اضطراب در امان نیستید مگر اینکه پناهگاه تان خداوند باشد زیرا حاج قاسم سلیمانی و همه شهدا در موقعت های استرس آورتر نسبت به ما بودند چه در دوران دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم و من و شما یک هزارم این صحنه ها را نداشتیم اما آنها همیشه آرام بود و لبخند می زند چون پناهگاه داشتند.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امروز انواع مشکلات اعم از ازدواج و اشتغال و تحصیل، جوانان را احاطه کرده؛ راه رهایی از این مشکلات را پناه بردن به خداوند دانست و افزود: مدافعان حرم که به حاج قاسم نگاه می کردند آرام می شدند چون او پناهگاه بود و خود پناهگاه داشت و حاج قاسم در دوران دفاع مقدس، در تامین امنیت جنوب شرق کشور و در دفاع از حرم و ... آرامش داشت.

 

 

 

وی با بیان اينکه مشکل دوم ما انحرافات است و ما آدرس را گم کردیم؛ اظهار کرد: امروز با نرم افزار مسیریاب در گوشی تلفن همراه همه مسیر ها را پیدا می‌کنند شما از شهدا بپرسید چطور آدرس سعادت را پیدا کردید؟ باز شدن گره ها نامه نمی خواهد، ناله می خواهد، ببینید حاج قاسم این آدرس ها را از کجا پیدا می کرد.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه همه فرماندهان با همه نیروها نمی توانستند کار کنند اما حاج قاسم از معدود فرماندهانی بود که با همه نیروها می توانست کار بکند؛ بیان کرد: حاج قاسم به جای تنبیه نیرو می گفت جزء ۳۰ قرآن را حفظ کن؛ به مشکلات نیروها در میدان کمک و آنها را مرید خود می کرد.

 

 

 

وی ادامه داد: جوانی در مدینه نزد امام مجتبی علیه السلام جسارت کرد و ناسزا گفت؛ حضرت او را در آغوش گرفتند و به او لطف کردند لذا ما باید از امام مجتبی و شاگردش حاج قاسم یاد بگیریم و بدی را با خوبی جواب بدهیم و کسی که با ما قطع رحم کند و ما صله رحم کنیم هنر کردیم.

 

 

 


حجت الاسلام ماندگاری سومین مشکل را سقوط اخلاقی دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم هر سه مشکل اضطراب و انحراف و سقوط حل شود پناهگاه لازم است و امام رضا در یک کلمه از قول خدا برای ما فرمودند " کلمه لااله الا الله حصنی..." یعنی غیر خدا را خیلی حساب نکن و خدا را حساب کن.

 

 

 

وی در همین باره متذکر شد: گرانی ها همه را اذیت می کند، قبول؛ اما رزاق که عوض نشده، نامهربون نشده؛ همه استرس گرفتند برای گرانی ها اما خداوند خودش راهنمایی کرده و می گوید از این مسیر منحرف نشوید؛ حاج قاسم می گوید در همه جا در دفاع مقدس، دفاع از حرم و سیل و زلزله هم در پناهگاه خدا بودیم.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: چون از اول نرفتیم سراغ پناهگاه خدا دچار استرس می شویم؛ جوانان و مردم! اگر در پناهگاه خداوند باشیم و او را باور کردیم که بالاترین رازق و قدرت است هیچ وقت استرس و اضطراب نداریم؛ حاج قاسم سرباز مکتب عاشورا است و این مکتب می گوید اگر در پناه خداوند باشی درگودال قتلگاه هم استرس نداری.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمود من بادلی آرام و قلبی مطمئن می روم؛ گفت: کسی که خدا را دارد چرا غم دارد؟ مشکل امروز جامعه ما این است در همه جا خدا کمرنگ شده و جوانان برای ازدواج چرتکه می اندازند که نمی توانیم اما نمی گویند خدا؛ در حالی‌که خدا ضمن اینکه پناهگاه است راهنما هم هست.

 

 

 

وی در ادامه متذکر شد: در شرایط سخت اقتصادی و جراحی اقتصادی دولت مردم باید قناعت؛ ضعفا را کمک و محتکران و گران فروشان را معرفی کنند زیرا این دوران هم می گذرد و ‌مشکلات هم حل می شود خداوند در قرآن می فرماید رزق تان را می دهم اما تنبلی نکنید لذا تلاش کنیم خداوند  رزقمان را می دهد حاج قاسم چهل سال دوید که خداوند هم مدال شهادت را به او داد.

 

 

 

وی با تاکید بر لزوم دوری از رذیلت هایی چون بی‌دینی، بی حیایی، حرام خواری، حق الناس و ظلم و با تذکر این مطلب که از ناموس مردم برای بازاریابی استفاده کردن و دروغ گفتن و... همه انحراف در مسیر است؛ تاکید کرد: کلمه لااله الله هم پناهگاه و هم راهنما و هم منجی ما از سقوط است.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: امروز لشکر شیاطین زیر پای همه ما پوست خربزه می اندازد و می خواهند همه ما را همچنین در فضای مجازی سقوط بدهند؛ امام رضا در این حدیث فرمودند پناهگاه و تکیه گاه تان خدا باشد و به هیچ کس نباشد اما امروز مشکل ما این است حرم امام رضا علیه السلام می رویم از راهنما که امام فرموده استفاده نمی کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: امروز ولی امر مسلمین راهنما و ناخدای کشتی انقلاب است و ۳۳ سال بعد از امام راهنمایی می کند و دنیا انگشت به دهان است که این سید چطور راهنمایی کرده است لذا راهنما و پناهگاه همه خدا است و با همین حدیث هم پناهگاه و هم راهنما و هم طناب نجات برای خودمان درست کنیم.

کد خبر 1183879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha