نظارت بر ساخت و ساز ها در ایلام

رئیس سازمان نظام مهندسی استان ایلام از نظارت جدی بر ساخت و سازها و روند صدور پروانه در استان خبر داد.

«عبدالرضا  ابوقداره» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:در خصوص روند صدور پروانه‌های ساختمانی، نظام مهندسی در بخش خدمات مهندسی انجام وظیفه می‌کند.

 

وی افزود: بعد از صدور نامه‌ای توسط شهرداری که کار‌های امورات اولیه را مالک در شهرداری انجام می‌دهد دستور تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ارسال می‌شود و این سازمان بر اساس انتخاب طراحان که در چهار رشته، برق، مکانیک، سازه و معماری است مهندسینی که انتخاب کرده اند توسط مالک، صلاحیت و ظرفیت آن‌ها بررسی می‌شود و در صورت عدم مشکل پروسه طراحی انجام می‌شود.

 

رییس سازمان نظام مهندسی استان ایلام اضافه کرد: این روند از سال گذشته آغاز شده و الکترونیکی شده است  و به مراجعه حضوری نیاز ندارد و کنترول نقشه به صورت سیستمی انجام می‌گیرد که مهم‌ترین مساله  زمان بر انتخاب نقشه ساختمان است که حدود یک ماه زمان می‌برد.

 
 
ابوقداره عنوان کرد: مسئله بعدی نظارت بر ساخت و ساز‌ها، شرایط نظارت به این گونه است که بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و بر اساس ماده ۳۰ و ۳۴ که نظارت توسط شهرداری انجام می‌شود و بر اساس ماده ۳۳ ماده ۲۱ و ۲۲ نظارت بر اجرای حسن خدمات توسط اشخاص حقیقی مهندسین نظام مهندسی انجام می‌شود.
کد خبر 1183920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha