چهارمحال و بختیاری ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی دارد

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر خود به شهرستان فارسان به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی و دامپروری گفت: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب تامین امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید «جواد ساداتی‌نژاد» امروز (پنجشنبه ۱۹ خرداد) در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدای فارسان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی و دامداری دارد و یکی از قطب تامین امنیت غذایی کشور به خصوص در حوزه دامداری و دامپروری است.

 

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: در این سفر یک بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان پیشنهاد شده است که در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور به تصویب خواهد رسید.

 

به گفته ساداتی نژاد، این میزان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات، شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلات و آبزیان، توسعه دیم، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و مباحث مربوط به آبخیزداری اختصاص داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این استان آزمایشگاه طبیعی آبخیزداری کشور است، گفت: رفع مشکلات و مسائل حوزه کشاورزی در این سفر مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

 

ساداتی نژاد افزود: اعتبار پیش‌بینی شده در بخش کشاورزی استان در سفر هیئت دولت به دلیل ظرفیت‌های حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات استان نسبت به سایر استان‌ها از سطح بالاتری برخوردار است.

 

وی به بازدید خود از طرح سدبابا حیدر و بیمارستان سیدالشهدای فارسان اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر ۱۴ سال است که نیمه‌تمام مانده و در این سفر برای تکمیل و خط انتقال آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که با تخصیص این اعتبار، این طرح در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در سفر استانی افزود: با اجرایی شدن این طرح مشکلات آب شرب مردم این شهرستان و کشاورزان برطرف خواهد شد.

 

ساداتی نژاد به تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان سیدالشهدای فارسان به عنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر مردم شهرستان، مردم شهرستان‌های اطراف و همچنین عشایر نیز از خدمات این بیمارستان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد خبر 1184030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha