شناسایی و توانمندسازی افراد دارای فقر مطلق در جهرم

زارعی با اشاره به اجرای طرح ریشه کنی فقر مطلق در جهرم، گفت: در مبارزه با فقر و محرومیت زدایی از جامعه، اولین و جدی ترین اولویت، شناسایی دقیق شهروندانی است که از فقر مطلق رنج برده و در محرومیت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (پنجشنبه ۱۹ خرداد) در جلسه کارگروه رفع مطلق فقر با اشاره به دغدغه رئیس جمهور و دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت کشور در خصوص فقرزدایی در جامعه، گفت: در راستای ریشه کنی فقر مطلق با برنامه‌ریزی هدفمند و شناسایی افراد، ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای اقشار محروم با استفاده از ظرفیت های موجود مورد تاکید است.  

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم افزود: باید در حد توان خود نسبت به شناسایی افراد فقیر مطلق و رفع فقر و همچنین اشتغال پایدار آنها تلاش شود.

 

وی بیان کرد: در مبارزه با فقر و محرومیت زدایی از جامعه، اولین و جدی ترین اولویت، شناسایی دقیق شهروندانی است که از فقر مطلق رنج برده و در محرومیت قرار دارند.

 

زارعی تصریح کرد: افرادی  مشمول این طرح می شوند  که تحت پوشش کمیته امداد و یا  پوشش بهزیستی نیستند و توانایی اداره‌کردن زندگی خود را نداشته و فاقد کد شناسایی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه افراد مشمول طرح پس از شناسایی توسط نهادهای مربوطه و وُسع سنجی در سامانه وزارت کار ثبت می شوند، عنوان کرد: امید است با اجرای این طرح بتوان از این افراد حمایت کرد تا از فقر مطلق نجات یافته و توانمند شوند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم اظهارداشت: در گام نخست، فرایند شناسایی این قشر از جامعه، نیازمند استفاده و تجمیع ظرفیت ادارات و نهادهای دولتی از جمله تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بهزیستی، اداره، موسسات خیریه و سایر ارگان های ذی ربط، تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد و در جهت تهیه بانک اطلاعاتی جامع و کامل است و بدیهی است که در فاز بعدی، دستورالعمل های ابلاغی دولت در خصوص نحوه رسیدگی و شیوه های خدمات‌رسانی، مورد عمل قرار می گیرد.

 

کد خبر 1184066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha