متقاضیان بهره‌ برداری از آب این استان هر روز در حال افزایش هستند

حجت الاسلام جعفری بابیان اینکه متقاضیان بهره‌برداری از آب این استان هر روز در حال افزایش هستند گفت: توسعه چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد اما آب به‌عنوان گلوگاه توسعه این استان مطرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «امیرقلی جعفری» امروز (پنجشنبه ۱۹ خرداد) در شورای اداری شهرستان بروجن با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به ‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: متقاضیان بهره‌ برداری از آب این استان هر روز در حال افزایش هستند.

 

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون ۹۵ درصد دشت‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری ممنوعه و ممنوعه بحرانی است و مردم استان آب آشامیدنی ندارند و آب شهرک‌های صنعتی با تانکر تامین می‌شود.

 

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: آب ظرفیت مهم در چهارمحال و بختیاری است اما نمی‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

 

وی یادآور شد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون قرار است آب آشامیدنی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح انتقال آب قانونی بن به بروجن تامین شود که هنوز تکمیل نشده است.

 

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فکر اساسی برای رفع مشکلات مرتبط با آب در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه دولتمردان باشد.

 

وی گفت: امیدواریم طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن تا پایان تابستان بهره‌برداری و مشکل نیمی از مردم استان رفع شود.

 

حجت الاسلام جعفری به ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: تاکنون در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری مؤثر انجام نشده است و تصویب طرح جامع گردشگری چغاخور بر اساس معیشت محوری مردم باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

 

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابنیه ‌های تاریخی مذهبی و غیرمذهبی همگی جزو اسناد هویت ملی مردم است و برای نگه‌داشت آن‌ها به تدبیر بیشتر نیاز دارد.

 

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: شهرستان بروجن در اجرای طرح‌های خیر ساز نقش مستقیم و مؤثر دارد که در این زمینه خیران نیک‌اندیش فراوانی کمک‌هایی کرده‌اند.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

 

کد خبر 1184115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha