تشکل های مساجد میزبان جشن های زیر سایه خورشید/ توزیع ۴۰ هزار بسته تبرکی

تشکل های مساجد از جمله کانون های فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت میزبان جشن های «زیر سایه خورشید« در سراسر استان اصفهان هستند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: شور و نشاط معنوی دهه کرامت در سراسر استان اصفهان همزمان با کل کشور با حضور خادمین آستان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ایجاد شده که از پانزده سال پیش این رویداد برنامه ریزی و تا به امسال ادامه داشته است.

تقویت مشارکت جوانان در سال های اخیر در برنامه های دهه کرامت و ویژه برنامه های امام رضایی(ع) نقطه توجه این برنامه ها است که در توسعه و ترویج فرهنگ اسلام ناب نقش دارد.

پانزدهمین دوره جشن های زیر سایه خورشید با محوریت شبکه ملی جوانان رضوی از 11 خردادماه آغاز شده که شبکه جوانان رضوی استان اصفهان مثل دیگر استان های کشور ماموریت خود را انجام می دهد.

گفتگویی با «محمد توکلی زاده« مسئول شبکه جوانان رضوی استان اصفهان و دبیر جشن های «زیرسایه خورشید« انجام شده تا برنامه های این ایام تشریح شود.

مشارکت مردمی در برگزاری جشن های دهه کرامت در استان اصفهان چگونه بوده است؟

 

جشن های دهه کرامت بر پایه مشارکت مردمی صورت می گیرد که در استان اصفهان چند هزار برنامه توسط تشکل های مردمی، خانواده ها، محله ای، صنفی و نهادهای خدماتی به صورت گسترده و یا در یک مجموعه کوچک پیش بینی و اجرا شده که هزار مورد از آن ها برای دعوت از خادمین امام رضا(ع) و اعلام برنامه در سامانه شبکه ملی جوانان رضوی ثبت کردند.

هم افزایی و مشارکت مردم در برگزاری جشن ها بسیار گسترده و خلاقانه بوده که نقش جوانان و نوجوانان به صورت ویژه در برنامه ریزی و اجرا و همچنین مخاطبان آن دیده می شود.

بودجه و اعتبار دولتی و حمایتی از نهاد خاصی به برگزاری جشن های دهه کرامت اختصاص نمی یابد و این مردم هستند که به عشق اهل البیت(ع) مثل دیگر مناسبت ها همکاری دارند.

 

برنامه ها و  جشن های رضوی و دهه کرامت بر چه محوری است؟

 

در ایام دهه کرامت برگزاری مسابقات فرهنگی، جشن های مردمی، تبلیغات و آذین بندی و فضا سازی محلی، توزیع بسته های تبرکی رضوی، پخت نان با نمک امام رضا(ع) که  با توزیع نمک در بین نانوایی ها در این ایام این کار انجام می شود.

طرح با اجازه امام رضا(ع) بله برای زوج های جوان، دیدار با خانواده شهدا، تکریم مدافعان سلامت و عیادت از بیماران از جمله دیگر برنامه های تحت عنوان زیر سایه خورشید است.

به صورت ویژه به حضور خادمان امام رضا(ع) در جشن های رضوی توجه شده که با حضور آنان در هر شهرستانی، علاوه بر شرکت در برنامه های شهری، در تعدادی از روستاها نیز شرکت می کنند.

خادمان آستان قدس رضوی در چند برنامه شرکت می کنند؟

 

سه کاروان از آستان قدس رضوی به اصفهان آمده اند که شامل یک روحانی،یک مداح، یک خادم و یک نفر پرچم گردان است که یکی از این گروه ها در شهرستان های شمالی اصفهان مثل کاشان و آران بیدگل و نطنز هستند و دو کاروان دیگر در طی یک دهه در برنامه های دیگر شهرستان ها حاضر می شوند.

500 برنامه پیش بینی شده از قبل با حضور خادمان امام رضا(ع) انجام می شود و حال و هوای رضوی در سراسر استان ایجاد کرده است.

 

مساجد و تشکل های فرهنگی میزبان چه سهمی از جشن های زیر سایه خورشید هستند؟

 

تشکل های مساجد از جمله کانون های فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت میزبان جشن های «زیر سایه خورشید« در سراسر استان اصفهان هستند.

مسئولان این تشکل ها با همکاری دیگر مراکز فرهنگی برنامه ریزی متنوعی داشته اند که برای پوشش بیشتر جمعیت و امکان حضور همه اقشار از محیط های باز استفاده کرده اند.

جشن های دختران دهه 80 و 90 و همچنین برنامه های جشن با حضور هنرمندان در بخش های مختلف شهری در حال برگزاری است.

جشن های دهه کرامت در استان اصفهان تا 23 خردادماه ادامه دارد.

کد خبر 1184157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha