شبهه افکنی دشمنان نسبت به بقاع نشان از تاثیرگذاری بقاع دارد

حجت الاسلام عادل گفت: بقاع متبرکه به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی به قدری موثر واقع شده اند که از طرف دشمنان مورد شبهه افکنی واقع می شوند و اگر تاثیر نداشتند مورد هجمه قرار نمی دادند و سعی نمی کردند اعتقادات مردم را نسبت به آنها تضعیف کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» امروز پنج شنبه (۱۹ خزداد) در همایش ستارگان کرامت که در روستای ده سرخ برگزار شد، ضمن قدردانی از اصحاب بقاع بیان کرد: اگر امام رضا (ع) را خورشید در نظر بگیریم امامزادگان به عنوان فلش هایی هستند که نقطه کانون را هدف گرفتند و رهنمون می شوند و در جاهای مختلف کشور هر کسی آرزوی زیارت امام رضا (ع) را دارد و به هر دلیل نمی تواند به مشهد سفر کند با حضور در این امام زادگان حال و هوای حرم برای او تداعی می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: این امام زادگان فرزندان پیامبر (ص) و از نسل حصرت زهرا (س) هستند، زمانی پیامبر (ص) را ابتر خطاب کردند اما خداوند اعجازی را به حضرت ایجاد کرد که فرزندان او بعد از ۱۴۰۰ سال جایگاههای بسیار بالایی در بین مردم دارند.


وی با بیان اینکه حضور این امام زادگان در کشور ما به عنوان مهاجران الی الله که وظیفه تبلیغ دین اسلام را بر عهده داشتند، نعمت بسیار بزرگی برای ما بوده است؛ افزود: بسیاری از این امام زادگان به شهادت رسیدند.


حجت الاسلام عادل خدمت گذاری به بقاع را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: بقاع متبرکه به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی به قدری موثر واقع شده اند که از طرف دشمنان مورد شبهه افکنی واقع می شوند و اگر تاثیر نداشتند مورد هجمه قرار نمی دادند و سعی نمی کردند اعتقادات مردم را نسبت به آنها تضعیف کنند.

وی بیان کرد: این نشان می دهد زحمات اصحاب بقاع تحت عنوان برنامه ای فرهنگی و اجتماعی، خدماتی که در امام زاده انجام می شود، مراکز افق و ... اثرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1184194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha