بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای ترویج مفاهیم متعالی ضروری است

ناظمی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای ترویج مفاهیم متعالی که ریشه در باورهای اعتقادی دارد؛ امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «سیدقاسم ناظمی» امشب در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که در محوطه موزه قاجار تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این رویداد مهم هنری در تبریز فرصتی مغتنم برای ارتقای سطح کیفی آثار تولیدی با مضامین ارزشی و آیینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای ترویج مفاهیم متعالی که ریشه در باورهای اعتقادی دارد؛ امری ضروری است، اظهار امیدواری کرد تا آحاد مردم زیست فرهنگی شایسته و درخوری با بهره مندی از حضور هنرمندان و تولیدات پرمحتوای آنان داشته باشند.

ناظمی از همه نهادهایی که در برگزاری این جشنواره همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند؛ تقدیر کرد و گفت: میزبانی شایسته شهر تبریز از پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی بدون همراهی دیگر نهادهای فرهنگی به ویژه هنرمندان فعال عرصه تئاتر در استان ممکن نبود.

همچنین تراب محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این آیین طی سخنانی، اظهار داشت: هنر انقلاب؛ هنری مسئول در قبال ارزش هاست، چراکه انقلاب ما انقلابی مبتنی بر ارزش های دینی بود.

وی با بیان این‌که هنر متعهد؛ دغدغه ارزش ها و مفاهیم عالی انسانی و دینی را دارد، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ رضوی صورت گرفته است که نمونه بارز آن جشنواره سراسری تئاتر رضوی است.

محمدی با بیان این‌که جهان استکبار به شیوه های مختلف سعی در  تضعیف باورهای دینی و رضوی ملت ایران دارد، گفت: امروز هنرمندان می بایست پاسخ هتک حرمت اخیر دشمنان اسلام و تشیع را بدهند، چراکه هر چه داریم به برکت اسلام و فرهنگ رضوی است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی از آثار تولیدی غرب با هدف تخریب چهره اسلام و تشیع تصریح کرد: امروز ظرفیت عظیمی در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی وجود دارد که می بایست حداکثر استفاده از هنر هنرمندان برای مقابله با فرهنگ القائی غرب صورت گیرد.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی  با حضور دوازده گروه تئاتر از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه جاری در تبریز برگزار شد و امشب با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
 

کد خبر 1184217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha