سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان کردستان پایین است

ناظمی جلال گفت: وضعیت سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان کردستان پایین است و در صورت اجرای طرح شهید سلیمانی، تحولی در فضاهای درون مدرسه ای استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، هاشم ناظمی لال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ظهر جمعه 20 خرداد ماه در نشست شورای ورزش مدارس استان کردستان، وضعیت سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان استان را پایین عنوان کرد و با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن این طرح، تحولی در فضاهای درون مدرسه ای استان ایجاد و تعداد بیشتری از دانش آموزان می توانند از فضاهای ورزشی درون مدرسه ای استفاده کنند.

 

 

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری برنامه‌های ابلاغی وزارت در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، تهیه و تنظیم گزارش ماهانه از پیگیری طرح را موجب پیشبرد امور دانست.

 

ناظمی جلال با بیان اینکه بر اساس برآورد قیمت سال گذشته ۴۵ درصد اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح به حساب مدارس مجری واریز شده است، بیان کرد: در صورت پیشرفت کار ممکن است مجدداً اعتبار وزارتی اختصاص و ضرورت دارد به منظور تکمیل و تحویل چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی اهتمام لازم به منظور جلب مشارکت خیرین و جذب اعتبارات دولتی از طریق سازمان مدیریت و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان به اهمیت ورزش از منظر اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توصیه معظم له به دانش‌آموزان برای تحصیل، تهذیب و ورزش، تربیت بدنی و موضوع ورزش دانش‌آموزی را خیلی با اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر محیط ورزشی مهیا نباشد، آسیب های مختلف دانش آموزان را تهدید می‌کند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به برنامه برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان، خواستار اطلاع رسانی جامع و انجام تبلیغات محیطی در این خصوص شد و با تاکید بر برگزاری کیفی مسابقات، اظهار کرد: در صورت نیاز باید از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های دیگر استفاده و مسابقات در شرایط مطلوب و با بهره‌گیری از توان داوران صاحب نام برگزار شود.

 

 

وی افزود: در این خصوص ضرورت دارد جزییات برگزاری مسابقات لحاظ و ضمن حساسیت  کلیه اقدامات بر اساس چک لیست پیش بینی و رصد شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود موضوع ورزش کارکنان را نیز دارای اهمیت دانست و با تاکید بر ضرورت تامین فضا، امکانات و تجهیزات مورد نیاز، اظهار داشت: ورزش کارکنان در ایجاد روحیه نشاط و شادابی همکاران موثر می باشد و ضرورت دارد این موضوع در سطح اداره کل و مناطق پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1184311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha