کرونا بر اقتصاد هنرمندان صنایع دستی اثر گذاشت/ پیکار با بیکاری با هنر صنایع دستی

ایزدی با اشاره به تاثیرات اقتصادی کرونا، گفت: کرونا بر اقتصاد هنرمندان صنایع دستی و صنعت گردشگری بخش های مختلف کشور مثل اصفهان اثر گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، علیرضا ایزدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اظهارداشت: یکی از فرصت های مهم اقتصادی در کشورمان سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی و توسعه فعالیت در این عرصه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: کرونا بر اقتصاد هنرمندان صنایع دستی و صنعت گردشگری بخش های مختلف کشور مثل اصفهان اثر گذاشت و کسب درآمد در این حوزه را دچار مشکل کرد.

 

وی ادامه داد: در سال 98 درآمد غیرنفتی ناشی از تولیدات صنایع دستی و عرصه میراث فرهنگی مورد توجه قرار بود که شیوع کرونا بر این مولفه درآمدی اثر گذاشت.

 

پیکار با بیکاری با هنر صنایع دستی

 

ایزدی با بیان اینکه کسب درآمد 60 میلیون دلاری در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی هدف گذاری شده تا با کمک هنرمندان این عرصه بر اقتصاد اثر بگذاریم.

وی یادآورشد: پیکار با بیکاری با توسعه هنر صنایع دستی امکان پذیر و محقق شدنی است که همه در این عرصه می توانند کمک کنند.

 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، 68 هزار هنرمند در رشته های صنایع دستی این استان فعالیت می کنند که کمتر از 10 هزار نفر آنان دارای بیمه و حمایت ویژه هستند.

وی اضافه کرد: حمایت از این قشر برای توسعه درآمد زایی و اقتتصاد هنر لازم است و باید تسهیلات برای آنان در نظر گرفته شود.

کد خبر 1184330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha