احسان به والدین یکی از انتظارات امام رضا علیه السلام از شیعیان خویش است

یک مبلغ دینی یکی از دلایل گرفتاری ها را بی توجهی به انتظارات ائمه از شیعیان دانست و گفت: جوانان اگر دنبال سکوی پرش هستند به والدین خود احسان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی قاسمی، جمعه شب(۲۰ خرداد) در جشم میلاد امام رضاعلیه السلام که در آستان مقدس امامزاده محمد بن ابراهیم مجاب برگزار شد؛ شناخت معصومین علیهم السلام از جمله امام رضا علیه السلام را صرفاً از طریق معصوم و قرآن کریم امکان پذیر دانست.

 

 

 

وی علت بسیاری از گرفتاری ها و افسردگی ها در میان مسلمانان از جمله شیعیان را نوع نگاه آنان نسبت به مقدسات برخلاف آنچه معصومین انتظار دارند عنوان کرد و گفت: امروزه خیلی از ماها و جوانان گرفتار هستیم و کاسه چه کنم در دست دارند.

 

 

 

سخنران جشن میلاد امام رضا علیه السلام با استفاده از حدیثی از امام رضا علیه السلام به یونس بن عبدالرحمن که در عیون اخبار الرضا آمده است؛ اظهار کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند کسی که به سه گناه نزدیک شود دنیا و آخرت او به لجن کشیده می شود.

 

 

 

وی بر اساس این روایت یکی از این گناهان را عاق والدین ذکر کرد و گفت: مواظب باشید بی احترامی به حریم این دو امامزاده نکنید که والدین، تالی تلو امامزاده هستند.

 

 

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه احسان به والدین در قرآن کریم در کنار توحید آمده است؛ تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات جوانان  این است مقام این دو امامزاده در زندگی آنان به هم خورده است در حالیکه جوانان اگر دنبال سکوی پرش هستند باید به والدین خود احسان کنند‌.

 

 

 

وی با هشدار دادن به زوج هایی که باعث می شوند تا همسر آنان از والدین خود رویگردان شود؛ تأکید کرد: احسان به والدین مختص حیات و ممات و یا مومن و یا غیرمومن بودن آنان نیست.

کد خبر 1184361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha