حضور خادمان بارگاه منور رضوی در جمع طلاب حوزه علمیه صادقیه تبریز

به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، جمعی از خادمان آستان قدس رضوی در جمع طلاب حوزه علمیه صادقیه حضور پیدا کرده و فضای این مدرسه را با پرچم حرم مطهر رضوی متبرک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به مناسبت دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، جمعی از خادمان آستان قدس رضوی در جمع طلاب حوزه علمیه صادقیه تبریز حضور پیدا کرده و فضای این مدرسه را با پرچم حرم مطهر رضوی متبرک کردند.

در این مراسم «راثی»، مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز ضمن خوشامدگویی به خادمان این آستان، به بیان احادیث و روایاتی در خصوص فضیلت زیارت امام رضا(ع) پرداخت.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از پیشینه و سابقه درخشان حوزه علمیه صادقیه تصریح کرد: به حمد الله این حوزه علمیه سابقه درخشانی دارد که خروجی های مستعد و توانمند فاضل، گواهی خوبی بر این مدعاست.

راثی در ادامه به بیان روایتی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) پرداخت و با بیان این که هر کس دوست دارد تا خداوند را در حال خرسندی ملاقات کند پس باید علی بن موسی الرضا(ع) را دوست داشته و ولایت آنان را بپذیرد، خاطر نشان کرد: راه پذیرش ولایت ائمه اطهار تبعیت از آنان در روش و منش است.

مدیر حوزه علمیه ادامه داد: همچنین نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی این چنین می فرمایند که ائمه اطهار چراغ های هدایت جامعه بشری هستند و بهشت نصیب آنانی می شود که از اهل البیت تبعیت کنند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم که با حضور طلاب و کادر این حوزه برگزار شد، چندین تن از خدام حضرت رضا(ع) پس از بیان فضائل و مناقب اهل البیت و نکاتی در خصوص ذی طلبگی، به مدیحه سرایی پرداختند و در پایان نیز مجموعه طلاب، اساتید و کارکنان این مدرسه نبات متبرک را از دست خادمان آن حضرت دریافت کردند.

کد خبر 1184363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha