جمع آوری ۱۶ میلیارد تومان زکات در قزوین

ظاهری گفت: طی ۲ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۶میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که ۹۹ درصد آن برای محرومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «ناصر ظاهری» در نشست شورای مدیران و شورای زکات کمیته امداد استان بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد استان قزوین بیش از 31 هزار خانوار با جمعیت بیش از 62 هزار نفری را تحت حمایت دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی را به مددجویان ارائه می کند که یکی از این موارد ارائه خدمات درمانی است که در این خصوص مددجویان از دفترچه بیمه سلامت بهره مند هستند و در این بین پرداخت فرانشیز درمانی برای هزینه های مازاد بر تعهدات بیمه سلامت از طریق کمیته امداد امام (ره) همانند بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

 

وی اضافه کرد: کمک به امر ازدواج و تأمین جهیزیه 796 فرزند مددجوی تحت حمایت طی سال گذشته گام دیگری بود که با تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها ها به صورت تأمین پنج قلم کالای اساسی شامل؛ یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی اجرایی شد.

 

ظاهری افزود: برای فرزندان ذکور تحت حمایت هم 10 میلیون تومان هدیه ازدواج با هم افزایی و کمک بنیاد مستضعفان پرداخت می شود تا بتوانیم در ترویج ازدواج به خصوص ازدواج آسان و درست نقش داشته باشیم البته در فرایند ازدواج فرزندان تحت حمایت مشاوره های فرهنگی هم ارائه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین لوازم ضروری زندگی همچون یخچال، ماشین لباسشویی و غیره است که 717 فقره لوازم خانگی برای نیازمندان تأمین شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: کمک به اجاره و ودیعه مسکن نیازمندان اقدام دیگری است که پیگیری می شود و با توجه به افزایش اجاره بهاء توسط صاحبخانه ها، تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنیم.

 

وی گفت: در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به افراد واجد شرایط تا 30 میلیون تومان تسهیلات بدون هیچ گونه سودی پرداخت می شود و برای مبالغ بالاتر تنها سه درصد کار مزد دریافت می شود.

 

ظاهری خاطرنشان کرد: خیران می توانند در این صندوق سپرده گذاری کنند و افراد نیازمند را خودشان معرفی کنند چراکه با استفاده از سپرده آنها تنها به همان افراد معرفی شده، تسهیلات پرداخت می شود.

 

وی تأکید کرد: لازم است خیران و نیکوکاران نسبت به این صندوق و ظرفیتی که برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه وجود دارد توجه کنند چراکه این صندوق به هیچ وجه به دنبال انتفاع برای خود نیست بلکه تلاش می کنیم از این صندوق و ظرفیت های آن برای ارتقای خدمت رسانی مالی به نیازمندان استفاده کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به جمع آوری زکات در استان اظهارکرد: یکی از ظرفیت ها برای کمک به محرومان زکات است، زکاتی که دستور الهی است و برای نهادینه کردن آن تلاش های زیادی شده است که امیدواریم با استفاده از کمک های مختلف بتوانیم این دستور الهی را بیش از پیش در جامعه معرفی و جاری و ساری کنیم.

 

وی یادآورشد: طی 2 ماهه نخست سال جاری بیش از 16میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که 99 درصد آن برای محرومان هزینه شده است.

 

کد خبر 1184381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha