صادرات تولیدات هنرمندان صنایع دستی گیلان به اروپا و روسیه

آذرپور از صادرات تولیدات هنرمندان صنایع دستی گیلان به اروپا و کشور روسیه خبر داد و گفت: هفت رشته صنایع‌دستی گیلان به ثبت ملی رسیده‌ و چادر شب بافی آن هم در ردیف جهانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا آذرپور» شامگاه جمعه (۲۰ خرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: حدود ۸۱ رشته صنایع ‌دستی یعنی بیش از یک سوم هنرهای سنتی کل کشور در استان گیلان رونق دارد.

 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: ۲۷ هزار هنرمند صنایع دستی در استان گیلان فعالند که با توجه به ظرفیت بسیار خوب و تهیه آسان مواد اولیه برای تولیداتشان توانسته‌اند موقعیت بسیار خوبی را برای خود کسب کنند.

 

آذرپور تعداد رشته‌های صنایع دستی استان گیلان که در ثبت ملی و ثبت جهانی هستند را برشمرد و اذعان کرد: در کل کشور ۶۳  رشته صنایع ‌دستی ثبت شده داریم و در استان گیلان حدود هفت رشته ما به ثبت ملی رسیده‌ و چادر شب بافی آن هم در ردیف جهانی قرار گرفته است.

 

وی گیلان را استانی پیشتاز در حوزه صنایع دستی خواند و با بیان اینکه تنوع این رشته‌های هنری در استان بسیار بالاست تصریح کرد: اداره کل صنایع دستی گیلان برای آموزش و بازاریابی تولیدات هنرمندان خود همواره دوره‌های آموزشی خوبی را برگزار می‌کند.

 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به مشکلاتی که پاندمی کرونا برای هنرمندان صنایع دستی به وجود آورد، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هنرمندان صنایع دستی ما توانستند با آموزش‌هایی که دیده بودند در بازاریابی، تجاری سازی، نوآوری و فروش در فضای مجازی تجربه‌های خوبی را به دست آورند.

 

آذرپور سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان را استفاده از هر فرصتی برای هنرمندان برای عرضه تولیداتشان ذکر و اذعان کرد: در نوروز امسال ۴۳۰ غرفه صنایع دستی در مبادی ورودی و خروجی گیلان برپا شد که کمک بسیار خوبی برای هنرمندان استان بود.

 

وی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی را هدفی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان دنبال می‌کند، خواند و خاطرنشان کرد: تولیدات هنرمندان صنایع دستی گیلان به اروپا و کشور روسیه صادر می‌شوند و مسئولان گمرک و اتاق بازرگانی در این راه کمک بسیار خوبی داشته‌اند.


 

کد خبر 1184397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha