«قزل امام» عنوان امام رضا(ع) در بین ترکمن ها/ بهره مندی رحمت و رافت درخواست من از امام رضا(ع) است

آخوند میرابی گفت: ترکمن ها اعتقاد خاصی به امام رضا(ع) دارند و از آن حضرت به عنوان «قزل امام» یعنی امام طلایی نام می برند.

«عبدالجبار آخوند میرابی» با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امام رضا(ع) از بزرگترین ولی الله های خداوند کریم است که خداوند متعال مقبره مقدس آن حضرت را به ما ایرانی ها  اعطا کرده است تا ما بدون هیچ مشکلی به آنجا رفته و توسل بجوییم و عالی ترین روش محبت به ایشان را در آنجا به جا بیاوریم.

 

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و امام جمعه اهل سنت روستای قره تپه با بیان اینکه امام رضا (ع) از ولی الله های خداوند است، افزود: ما باید از این جایگاهی که خداوند به امام رضا(ع) اعطا کرده بهره مند شویم و بندگی بودن خود را به ایشان ثابت کنیم و نهایت بهره را ببریم.

 

آخوند میرابی با اشاره به اعتقاد ترکمن ها به امام رضا(ع)، گفت: ترکمن ها اعتقاد خاصی به امام رضا(ع) دارند و از آن حضرت به عنوان «قزل امام» یعنی امام طلایی نام می برند.

 

وی افزود: هر زمانی یک مرید چیزی را از مرشد خود خواسته به دست آورده است پس ما هم می توانیم از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را داشته باشیم.

 

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه همه مسلمانان اراده قلبی بسیاری به ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) دارند، گفت: اگر من به عنوان یک زائر به زیارت امام رضا(ع) بروم، دو چیز از ایشان می خواهم که یکی رحمت و دیگری رافت است.

 

وی افزود: رحمت یعنی موفقیت در زندگی و رافت یعنی رحمت حاصل شدن به همه مسلمانان به منظور ترویج وحدت و یکپارچگی و ایجاد اتحاد و برابری است.

 

 

کد خبر 1184555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha