سرود سلام فرمانده یک کار فرهنگی بزرگ است/ راهبرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف کار فرهنگی است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز حجاب و عفاف باید راهکار و راهبرد عملی برای صیانت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ارائه دهد، گفت: سرود سلام فرمانده نشان می دهد که ظرفیت فرهنگی و ارزشی ما بالاتر از توان تبلیغاتی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۱ خرداد) نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف، اظهار کرد:  دشمن در جنگ سخت علیه ملت ایران اسلامی، شکست خورد و نمی تواند و جرات نمی کند که خودش را با جمهوری اسلامی درگیر کند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه یونانی ها با تحریک آمریکایی ها نفت کش ایران را متوقف کرد و خود آمریکایی ها جرات این کار را نداشتند، افزود: این در حالی است که ایران، نفتکش های یونان را در مقابل چشم ناو هواپیما بر آمریکا در خلیج فارس به بیش از ۷۰۰ هزار تن فراوده های نفتی متوقف کرد و  این موضوع، نشان از اقتدار نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی است.

 

وی تصریح کرد: اما امروز دشمن تلاش می کند در جایی که می تواند تاثیر بگذارد و برای تحقق آن، برنامه ریزی کردند و حجاب و عفاف را مورد حمله قرار دادند، مدل های لباس را تغییر دادند، با حساب و کتاب وارد شدند، ارائه الگو و برنامه ریزی کردند و برخی مواقع به صورت مدل های لباس را به صورت رایگان رایگان و با قیمت کم  در بین نسل جوان توزیع کردند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به تجربه تلخ آندلس، گفت: دشمنان اسلام در مرکز اروپا، با زور شمشیر نتوانستند بر مسلمانان اندلس پیروی شوند اما با هجمه فرهنگی علیه ارزش ها و اعتقادات مسلمانان، توانستند  اسلام را در اسپانیا کم رنگ کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود، نهاد و بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مورد هجوم قرار دادند، در بحث حرمت زدایی مادر  در درون خانواده ورود کردند، و جایگاه و منزلت خانواده و بی حرمتی بنیان خانواده را در دستور کار قرار دادند، تقیدی که زن و شوهر در جامعه نسبت به هم داشتند را مورد آسیب قرار دادند.

وی با تقدیر از تشکیل هیئت اندیشه ورز حجاب و عفاف با حضور بانوان تحصیلکرده و فرهنگی در استان، گفت: هیئت اندیشه ورز حجاب و عفاف نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ ناب حجاب و عفاف در جامعه می تواند ایفا کند،  گروه و هیئت اندیشه ورز حجاب و عفاف، باید شناخت کامل از وضعیت موجود،  نقش دشمن و نقش باورهای دینی در رتویج این فرهنگ، چشم انداز ها و برنامه ها برای انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب داشته باشد،

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه گروه اندیشه ورز حجاب و عفاف باید راهکار و راهبرد عملی برای صیانت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ارائه دهد، تصریح کرد: راهبردها باید تبدیل به برنامه شود، توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بی حجابی و بدحجابی، کاری فرهنگی است و با زور  درست نمی شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده یک کار فرهنگی بزرگ است، تصریح کرد: امروز این سرود، در کشورهای مختلف اجرا می شود، کاری زیبا و هنری است و عقبه بسیار خوبی دارد و که امروز به اینجا رسیده است نشان دهنده، کار فرهنگی با پشتوانه و فکر است.

 

وی ابراز کرد: سرود سلام فرمانده نشان می دهد که ظرفیت ما بالاتر از توان دشمن است، همانگونه در جهاد اصغر و نظامی دشمنان قدرت رویایی با نظام اسلامی ندارند، در عرصه فرهنگی هم ما دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار بالایی هستیم که اگر درست کار کنیم می توانیم تاثیرگذار باشیم.

 

امام جمعه ایلام در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، اولین کار، کار فرهنگی است و باید این فعالیت های فرهنگی نهادینه و کاربردی شود، گفت: باورهای اعتقادی که زیربنای کار فرهنگی است باید احیا شود، جامعه برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اقناع سازی شود، اگر چنانچه می خواهیم موفق شویم باید از دوران کودکی، مهد کودک، مدرسه تا دانشگاه فعالیت های تاثیرگذار داشته باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با تاکید بر اینکه هیئت اندیشه ورز رصد لازم را بر برنامه ها و فعالیت ها داشته باشد، خاطرنشان کرد: برنامه ها و فعالیت های متناسب با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، با توجه به رصدی که می شود، جذابیت لازم را داشته باشد و موجب جذب نسل جوان به این برنامه ها و فعالیت ها شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از بانوان فعال در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل شد.

 

کد خبر 1184572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha