زیارت خاصه امام رضا(ع) در کانون‌های مساجد گیلان

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از برگزاری زیارت خاصه امام رضا(ع) در کانون‌های مساجد گیلان خبرداد و گفت: جشن‌های میلاد امام رضا(ع) طی روز گذشته در مساجد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کانون‌های مساجد سراسر گیلان خبرداد و اظهارکرد: دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» به میزبانی کانون‌های مساجد و به منظور ترویج فرهنگ رضوی با برگزاری جشن‌های مردمی در سراسر گیلان آغاز شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این جشن‌ها با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد افزود: با توجه به آغاز رویداد ملی فهما، جشن‌های دهه کرامت امسال در قالب رواق‌های ۹ گانه میزبان دوستداران اهل بیت(ع) در مساجد بود.

 

وی برگزاری محافل انس با قرآن و زیارت خاصه امام رضا(ع) در کانون‌های مساجد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مساجد استان میزبان کاروان خادمان رضوی بودند که با استقبال پرشور بچه‌های مسجد و عموم مردم همراه بود.

 

به گفته رضوانی‌نژاد اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آن به روح امام راحل و شهدا، حفظ صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط کودکان، قرائت زیارتنامه حضرت شاهچراغ(ع)، قرائت زیارت امین الله از دیگربرنامه‌های این ایام در مساجد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های میلاد امام رضا(ع) طی روز و شب گذشته در مساجد اظهار کرد: این جشن‌ها با هدف ترویج فرهنگ رضوی و با حضور سخنرانان و مداحان در کانون‌های مساجد استان برگزار و یا در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به تداوم رزمایش مواسات و همدلی که از ابتدای شیوع کرونا در کانون‌های مساجد گیلان آغاز شد تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت این رزمایش به همت بچه‌های مسجد با توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان ادامه داشت.

 

برپایی نمایشگاه‌های دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌ها در مساجد، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برپایی ایستگاه صلواتی، راه اندازی کاروان‌های شادی و نورافشانی توسط کانون‌های فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت بود که حجت الاسلام رضوانی‌نژاد بدان اشاره کرد.

 

کد خبر 1184577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha