لزوم مأنوس کردن کودکان با قرآن/ آیه به آیه قرآن  باید برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام روحانی آشنا ساختن کودکان و مأنوس کردن آنها به قرآن کریم را خواستار شد و گفت: آیه به آیه قرآن کریم باید برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (شنبه، ۲۱ خرداد) در مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان اولین دوره شیوه تفسیر زیر نظر حجت‌الاسلام قرائتی که در دفتر امام جمعه شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر با قرآن باشید هرگز راه را گم نخواهید کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه فرد با قرآن بدون عترت و عترت و بدون قرآن گمراه می‌شود عنوان کرد: امام خمینی (ره) هم در ابتدای وصیتنامه سیاسی و الهی خویش همان سخن جدشان را آوردند و به حدیث ثقلین اشاره کردند.

 

روحانی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) با ابراز امیدواری از رونق هرچه بیشتر تفسیر قرآن کریم در شهرستان رودسر اذعان کرد:‌ ستاد تفسیر قرآن کشور پیگیر موضوع است و شهرستان رودسر همانطور که اولین شهید استاندار و اولین شهید مدافع حرم و اولین شهید مدافع عرصه امنیت را دارد در این عرصه هم انشالله اولین خواهد بود.

 

وی به موضوع کمبود مفسر قرآن به عنوان مشکلی که باید برای رفع آن تلاش شود اشاره کرد و گفت: در حوزه علمیه قم ۶۰۰ درس خارج داریم اما درس تفسیر به تعداد انگشت‌های دست است به بیان دیگر عدم تسلط به قرآن ضعف بزرگی برای جامعه شیعه محسوب می‌شود. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر آشنا ساختن کودکان و مأنوس کردن آنها به قرآن کریم را خواستار شد و افزود: همه دیدند که مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی رحمت‌الله علیه درباره سرود سلام فرمانده چگونه موضع گیری کردند بنابراین برای کار فرهنگی باید از پایه کودکان را تحت آموزش قرار دهیم.  

 

روحانی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت بسیار زیاد جهاد تبیین اضافه کرد:‌ طبق آیه ۴۴ سوره نحل باید آیه به آیه قرآن کریم برای مردم تبیین شود و بهترین مفسر قرآن هم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

 

وی همچنین تفسیر قرآن کریم را کاری ویژه و تخصصی دانست و با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) اهل بیت(ع) روی مبحث انس هر چه بیشتر با قرآن تاکید فراوان داشتند خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و همت همه برادران و خواهران در رودسر شاهد نهضت تفسیر قرآن کریم باشیم.

 

 

کد خبر 1184606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha