جشنواره «شهر پاک» در بندر آستارا برگزار شد

به مناسبت هفته محیط زیست، جشنواره «شهر پاک» در طرح سالم‌سازی سفیر امید بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «قاسم نوپور» در جشنواره «شهرپاک» اظهارکرد: ۶ هزار و ۸۷۳ خانوار آستارایی با شرکت تحت‌پوشش شهرداری بندر آستارا در امر تفکیک زباله از مبدا مشارکت دارند.

 

سرپرست شهرداری بندر آستارا با بیان‌اینکه این تعداد خانوار ۷۸ درصد خانوارهای این شهر را تشکیل می‌دهد، افزود: یک‌هزار و ۹۴۰ خانوار نیز در این طرح مشارکت نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در راستای حفاظت از محیط زیست اجراء می‌شود از شهروندان خواست در این طرح مشارکت داشته باشند.

 

نوپور گفت: شهرداری آستارا کار تفکیک زباله از مبدا را از آذرماه ۱۳۹۴ با همکاری بخش خصوصی در این شهر آغاز کرده است.

 

«عباس خیام‌نیا» نیز در این جشنواره،اظهارکرد: جشنواره«شهر پاک» ۲ سال بود که به علت شیوع کرونا در آستارا برگزار نمی‌‎شد که امسال با فروکش کردن این بیماری در طرح سالم‌سازی سفیر امید برگزار شد.

 

مدیر عامل شرکت امیران پاک ایرانیان افزود: تکریم مشترکان و دانش‌آموزان فعال در طرح تفکیک زباله از مبدا و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست از اهداف برگزاری جشنواره بود.

 

خیام‌نیا خاطرنشان‌کرد: طرح تفکیک زباله در آستارا تاکنون سه بار به صورت متوالی طی سال‌های ۱۳۹۵تا ۱۳۹۷ به عنوان طرح نمونه کاهش و تفکیک پسماند خشک از مبدا در استان گیلان انتخاب شده است.

 

گفتنی است، اجرای نمایش طنز توسط گروه هنری سهند و خاله ستاره، ساخت مجسمه‌های شنی، برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه و ساخت بادبادک با موضوع حفاظت از محیط زیست و تفیک زباله از مبدا و اهدای جوایز به برندگان و حاضرین از دیگر بخش‌های جشنواره بود.

کد خبر 1184653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha