۵ میلیارد تومان برای افتتاح شبستان امامزاده علی صالح(ع) هزینه شده است

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی نیز بقاع متبرکه در راستای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات فعال هستند، گفت: ۵ میلیارد تومان برای افتتاح شبستان امامزاده علی صالح(ع) هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، شامگاه شنبه(۲۱ خرداد)  در آیین افتتاح شبستان بزرگ امام رضا(ع) صحن مطهر امامزاده علی صالح (ع)، اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی که امروز همزمان با میلاد امام رضا(ع) کلنگ آن با حضور استاندار محترم ایلام بر زمین شد، تامین اعتبار گردیده و امید است که در هفته دولت به بهره برداری برسد.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» با بیان اینکه این نیروگاه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، یادآور شد: برای فاز اول شبستان امام رضا(ع) صحن مطهر امامزاده علی صالح(ع) در سال ۹۲ شروع شده و امسال به بهره برداری رسیده و بیش از ۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن در فاز اول هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع از محل اعتبار نذورات استان مقدس و کمک خیرین و کمک های دولتی به بهره برداری رسیده است،افزود: سیستم خنگ کننده و گرم کننده این شبستان نیز در سال ۹۶ در راستای ارائه خدمات بهتر به زوار خریداری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: ایلام و مهران دروازه ورود عتبات عالیات است اما از طرفی دروازه ورود زایران امام رضا(ع) از طرف کشور عراق نیز هست که این شبستان می تواند در خدمت زوار عراقی امام رضا(ع) باشد.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: در ایام اربعین حسینی نیز بقاع متبرکه در راستای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات فعال هستند و در این راستا از محل موقوفات و کمک های خیرین آشپرخانه ای دائمی با تجهیزات مناسب در مرز مهران راه اندازی شده است.

 

وی  با بیان اینکه تمام بقاع متبرکه استان در ایام اربعین حسینی در خدمت زوار هستند، یادآور شد: لازم مسئولان در راستای تجهیز و آماده سازی بقاع متبرکه برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی حمایت های مادی و معنوی لازم را داشته باشند.

کد خبر 1184715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha