توصیه های اخلاقی نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مدیران/ در رفع حوائج به حق مردم تلاش کنید

امام جمعه کرمان در نشست «سلسله درس های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» با استفاده از احادیث، مدیران را به رعایت نکاتی اخلاقی رهنمون شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح یکشنبه(22 خرداد) در نشست «سلسله درس های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» که با حضور استاندار و جمعی از مدیران در بیت الزهرا برگزار شد؛ ابتدا با اشاره به حدیث نبوی، راه وصول به سرور و خوشحالی در آخرت را چهار صفت عنوان کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در این حدیث آمده است برای هر چیز راهی و چاره‌ای است و راه وصول به سرور و خوشحالی در آخرت چهار صفت است: دست کشیدن بر سر یتیمان، عطوفت بر بیوه زنان، کوشش در برآوردن نیازهای مؤمنان و تفقّد از فقیران و مسکینان.( لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ حِيلَةٌ وَ حِيلَةُ السُّرُورِ فِي الْآخِرَةِ أَرْبَعُ خِصَالٍ مَسْحُ رُءُوسِ الْيَتَامَى وَ التَّعَطُّفُ عَلَى الْأَرَامِلِ وَ السَّعْيُ فِي حَوَائِجِ الْمُؤْمِنِينَ وَ التَّفَقُّدُ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْمَسَاكِينِ)

 

 

 

وی مدیران و مسئولین را به تلاش برای رفع حوائج به حق مردم توجه داد و سپس با بیان اینکه انسان باید خواسته ها و امیال و گرایش های خود را آنگونه که خداوند می خواهد کنترل کند؛ خودنگه داری در همه احوال را مهم خواند.

 

امام جمعه کرمان افزود: نفسانیات در مقاطع سنی مختلف به شیوه های متفاوتی بروز و ظهور دارد از جمله اینکه در مقطعی قدرت و ثرورت برای انسان اهمیت ندارد اما در مقطعی دیگر این دو مسئله برای آدم ها مهم است.

 

 

 

 

وی طهارت انسان از چهار آلودگی را مهم خواند و اظهار کرد: انسان نخست باید آلودگی و نجاسات ظاهری را از خود دور کند و در مرحله دوم معصیت و شر وسواس را زیرا وسوسه چیز عیجیبی است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در همین باره با بیان اینکه مقاومت آدمی در برابر وسوسه ها سطوح متفاوتی دارد؛ گفت: کسی که داماد او در جایی مسئولیت گرفته بود، وقتی نظر او را جویا شدند، نکته عمیقی گفت و آن اینکه او را تا نیم میلیاردتومان تضمین می کنم اما بیش از آن را نمی دانم چون تا نیم میلیارد امتحان خود را پس داده است.

 

 

 

وی سومین مرحله طهارت را پاک کردن خویشتن از رذیلت های اخلاقی عنوان کرد و در این باره به رذایلی چون کبر و غرور و حسادت و... اشاره و تصریح کرد: برخی ها صرفاً دنبال مخالفت با موضع حق هستند کما اینکه در زمان امام علی علیه السلام فقط منتظر بودند موضع حضرت چیست که مقابل آن قرار بگیرند لذا حضرت فرمود به خاطر مخالفت حرف من جهنم نروید.

 

امام جمعه کرمان آخرین و والاترین مرحله پاکی و طهار ت را پاکی سِر و درون انسان از غیرخدا دانست و خاطرنشان کرد: اینجا خط ویژه ای است که هر کسی وارد آن نمی شود و مجاهده زیادی می خواهد.

 

 

 

 

کد خبر 1184774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha