۳۴ درصد در زمینه تولید گندم آبی افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم

دهقان پور گفت: ۳۴ درصد در زمینه تولید گندم آبی افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و ۲۷۰ هزار تن خرید گندم داشتیم و ۲۸ درصد افزایش را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجتبی دهقان پور»، امروز (یکشنبه 22 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در 2 ماه اخیر با 2 طرح بزرگ ملی روبرو شده است، گفت: یکی از آن واگذاری امور صمت به وزارت جهاد کشاورزی بود و این قانون از سال ها پیش تصویب شده بود و با دستور رئیس جمهور اجرایی شد.

مدیر کل جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه گسستی بین تولید بازار و مصرف وجود داشت، افزود: وزارت جهاد تولید را انجام می داد ولی بازار توسط یک وزارت خانه دیگر کنترل می شد.

وی با اشاره به اینکه متولی و مسئول خاصی مشخص نشد، اظهار کرد: در سطح فارس با ثبات بازار در شب عید مواجه بودیم و جوجه ریزی ها قبل از عید شکل گرفت و باعث شد مشکلات تامین مرغ روی ندهد.

دهقان پور با تاکید بر اینکه در مناطق میان بند و شمال استان بین 2 تا سه سرمازدگی شاهد بودیم که در زمان تولید گندم این سرمازدگی روی داد که با نسخه ترویجی سعی کردیم که مشکلات را رفع کنیم، افزود: 34 درصد در زمینه تولید گندم آبی افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و 270 هزار تن خرید گندم داشتیم و 28 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی با یادآوری این مطلب که قیمت خرید تضمینی از هفت هزار و 500 به 11 هزار و 500 تومان رسیده است، تاکید کرد: برخی دلالان به دنبال سودجویی و احتکار هستند و به دلالان اخطار می دهیم هر چه خریدی انجام بدهید با همکاری دستگاه های امنیتی خریدهای شما را پس خواهیم گرفت.

مدیر کل جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه خرید گندم توسط مراکز دولتی خواهد بود، افزود: در راستای سیاست های دولت بهره وری تولید را افزایش خواهیم داد.

وی اظهار کرد: از نیمه خرداد باید چاه های کشاورزی در شمال فارس باید قطع می شد که شرکت برق استان قطعی برق چاه های کشاورزی را تا اول تیرماه نخواهیم داشت.

 

 

کد خبر 1184859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha