لباس روحانیت لباس سربازی امام عصر(عج) است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه روحانیت همیشه در کنار مردم بوده است، افزود: مسئولیت پوشیدن لباس روحانیت مسئولیت سنگینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام سید «احمد رضا شاهرخی» در مراسم عمامه گذاری طلاب جوان این شهرستان، اظهار داشت: پوشیدن لباس روحانیت مسئولیت سنگینی است.

 

وی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس سربازی امام زمان(عج) است، افزود: کسی که عمامه برسرگذاشت و ملبس به لباس روحانیت شد بار تکلیف، بار امانت و بار مسئولیت متوجه اش شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، ادامه داد: وقتی که این شخص عمامه برسر می گذارد و ملبس به لباس روحانیت می شود، مسئولیتش سخت تر و دشوار تر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیون مورد مراجعه مردم هستند، افزود: در هرجایی که روحانیت حضور پیدا کند، در مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی همه نگاه می کنند که روحانی چه سخنی برزبان می آورد.

 

حجت الاسلام شاهرخی اذعان داشت: پس لباس روحانیت وظیفه آور است و وظیفه  آن وظیفه عالم عامل بودن است و باید به علمش عمل کند و عمل به این علم باعث می شود که مسیر برای مردم روشن شود.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره علمای استان لرستان و شهرستان دورود، افزود: بسیاری از علما چون عالم عالم بوده اند، همیشه اسوه و الگو بودنشون سینه به سینه نقل می شودو الان هم جسم آنان در بین ما نیست هادی و راهنمای مردم هستند.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه در صف مظلوم و ظالم در کنار مظلومین بوده است و در صف ستمگر و ستمدیده در کنار ستم دیدگان بوده است و اگر حقی از کسی  تضییع شده است، روحانیت همیشه در طرف حق ایستاده است و مظلوم دفاع کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: لباس روحانیت ما را در صف راه حق و حقیقت قرار می دهد.

 

حجت الاسلام شاهرخی، ادامه داد: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده است و مردم هم همیشه در کنار روحانیت بوده اند.

 

وی با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه آیت الله بروجردی شهرستان دورود، اظهار کرد: امید می رود که از درون این حوزه علمیه و دیگر مدارس علمیه استان مجتهدین، محققین، مولفین و صاحبان قلمی پرورش یابند که در داخل وخارج پاسدار مرزهای عقیدتی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مدارس علمیه نیازمند همراهی و کمک های مادی مردم وخیران است و انتظار می رود خیران ونیکوکاران که همیشه بار کارهای خیر را بر دوش داشته اند، برای حفظ استقلال حوزه های علمیه از این مراکز حمایت کنید.

 

در این مراسم تعداد 15 طلبه جوان به لباس روحانیت ملبس شدند.

کد خبر 1184865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha