عشقی که در دام عنکبوت‌ها نمی‌افتد/دشمنی ها محبت امام رضا(ع) را افزایش داد

آیت الله حسینی گفت: دشمنان هرچه علیه اسلام بیشتر اقدام کنند در واقع باعث افزایش عظمت اسلام می شوند و عظمت ائمه اطهار (ع) و قرآن بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «سید رضا حسینی» امروز 22 خرداد در مراسم اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به آیه دوم سوره بقره در قرآن کریم مبنی بر «ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ» گفت: خداوند در این آیه ویژگی های مومن را برشمرده است.

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: ایمان به غیب یکی از ویژگی های مومن است. اقامه نمازهای واجب، اطاعت از خدا و به جا آوردن نماز شب از دیگر ویژگی های مومن است به طوری که پیامبر گرامی اسلام درباره فضیلت به جا آوردن نماز شب فرموده است هر کس دو رکعت نماز شب بخواند، نماز شب ضامن روزی آن فرد خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اهمیت اقامه نمازهای واجب در مسجد و به جماعت گفت: خواندن نماز در مسجد ثوابش بیشتر از خواندن نماز در خانه است.

استاد اخلاق با بیان اینکه همه مسایل مومن مورد توجه خداوند است، خاطرنشان کرد: رزق و روزی ما در نزد خداوند است و تمام موجوداتی که در این عالم هستند توسط خداوند روزی داده می شوند.

 

آیت الله حسینی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی و پرهیز از اسراف گفت: امروزه مشاهده می کنیم در جامعه در مصرف مواد غذایی و آب اسراف صورت می گیرد و چقدر دور ریز نان داریم.

 

وی با اشاره به دلایل عدم پذیرش دعا در نزد خداوند گفت: امام صادق (ع) می فرماید یکی از علل آنکه دعاهای ما اثرگذار نیست، این است که انسان در خانه بنشیند و فقط دعا کند چرا که خداوند می فرمایند از تو حرکت از من برکت.

 

استاد اخلاق با بیان اینکه خداوند ضامن رزق و روزی مخلوقات است، خاطرنشان کرد: مومن کینه به دل ندارد و کسی که اهل عاشورا، عبادت و ائمه اطهار باشد مگر می تواند بگوید مشکل دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر تطهیر ظاهر و ظواهر کارهایمان باید باطن مان را هم تطهیر کنیم، افزود: باید قلب پاک داشته باشیم، کینه و حسادت و بخل هیچ اثری جز بدبختی ندارد، نباید کبر و غرور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هیچ انسانی جز خدا و خودش خود را بهتر از دیگران نمی شناسد. انسانی که خودش را می شناسد و می داند قلب سلیم و پاکی ندارد باید قلبش  را اصلاح کند، کینه ها و بخل را کنار بگذارد و آنچه خداوند دوست دارد در قلبش جایگزین کند که اگر این کار را نکند تا آخر عمر بدبخت است.

 

آیت الله حسینی تکید کرد: انسان یک عمر خدا را عبادت کند در حالی که در قلبش کینه، بخل و حسادت وجود داشته باشد، این نوع عبادت و دعاهایمان ثمری ندارد. وقتی قلب تاریک باشد دعاهایمان مستجاب نخواهد شد و در این دنیا گرفتار شده و در آخرت هم دچار عقوبت خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه مومن علایم و نشانه ای دارد، گفت: یقین به عالم آخرت بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه نمازی ارزش دارد که فقط برای خدا و رضای خدا بخوانیم، گفت: خداوند در آیه ۱۵ سوره نساء می فرماید «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را واطاعت کنید پیغمبر واولی الامر از خودتان را یعنی اگر انسان به دستور خدا، رسول خدا و ائمه اطهار عمل کند، سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال خواهد داشت.

 

آیت الله حسینی در ادامه با اشاره به اکران فیلم موهن عنکبوت مقدس گفت: همانطور که خداوند در آیه ۸۱ سوره اسراء می فرماید:«وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً»؛ و بگو: حقّ آمد و باطل نابود شد، همانا باطل، نابود شدنى است.» کاری که دشمنان در فیلم عنکبوت مقدس انجام داده اند باعث عظمت بیشتر اسلام و توجهات بیشتر به مکتب تشیع و اهل بیت (ع) شده است همچنان که یزید و یزیدیان نتوانسته اند نور درخشان امام حسین (ع) را خاموش کنند.

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به حوادث و شرایط سیاسی اجتماعی دوران امام علی (ع) گفت: در آن دوره آن قدر تبلیغات منفی علیه امام علی (ع) انجام شده بود که وقتی ایشان در مسجد کوفه و محراب عبادت به شهادت رسید، مردم کوفه گفتند مگر علی ابن ابیطالب هم نماز می خواند. آنها کجا رفته اند و چه شده اند، اثری از آن مردم باقی نمانده است در حالی که دنیا عاشق امیرالمومنین (ع) و پیامبر اعظم (ص) است، دنیا عاشق امام حسین (ع) و امام هشتم (ع) است که در ایام ولادت ایشان شاهد حضور میلیونی عاشقان و دوستداران اهل بیت در مشهد مقدس هستیم.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: دشمنان هرچه علیه اسلام بیشتر اقدام کنند در واقع باعث افزایش عظمت اسلام می شوند و عظمت ائمه اطهار (ع) و قرآن بیشتر می شود.

 

وی با بیان اینکه خطبا نباید در مقابل چنین رفتارها و برخوردهایی ساکت بمانند، تصریح کرد: باید در مقابل دشمنان بایستیم و به کلام و سخن کثیف آنان پاسخ دهیم، اهل تحقیق، کلام و بیان باشیم، شبهات را برطرف کنیم. یک روحانی باید جامع باشد و همه چیز را بلد باشد.

گزارش از عصمت پناهی

 

 

 

کد خبر 1184881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha